Pedagog muomala vositasi orqali qanday axborot olishini qarab chiqar ekanmiz, o`quvchining shaxsi haqidagi axborotning muhimligini alohida ta`kidlab o`tish kerak. Bevosita muomala shaxsni g`oyat xilma-xil sharoitlarda va ko`rinishlarda o`rganishga imkon beradi. U faqat shaxsning xulq-atvorida namoyon bo`ladigan yorqin va eng ta`sirchan tashqi belgilarnigina qayd etish imkonini berib qolmaydi. Pedagog o`quvchilar bilan muomala qilar ekan, juda mayda detallarni ham anglab olishga qodir bo`ladi, bu detallar sirtdan qaraganda unchalik ahamiyatli bo`lmay, shaxsda sodir bo`layotgan, uni tushunish uchun juda muhim bo`lgan zarur ichki jarayonlar ko`rinishlarining alomatlari bo`lishi ham mumkin. Bu xol shaxsni chuqur tushunish imkonini berib, tashqi qatlam ostida boshqa usullar bilan aniqlab bo`lmaydigan narsalarni topish imkonini beradi.