O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 16-avgustdagi
390-sonli qarori bilan tasdiqlangan Umumiy o`rta ta’limning Davlat
ta’lim standartlariga berilgan sharhlar «2004–2009-yillarda Maktab ta’limini
rivojlantirish Davlat umummilliy dasturi» doirasida qayta ko`rib chiqildi.
Tahlillar asosida Davlat ta’lim standartlari bo`yicha o`quvchilar
o`zlashtirishi lozim bo`lgan bilim, ko`nikma va malakalar bir-biridan
ajratildi hamda sinflar kesimida alohida-alohida belgilab berildi.
«Barkamol avlod yili» Davlat dasturi hamda O`zbekiston Respublikasi
Prezidenti Davlat maslahatchisi xizmati va Vazirlar Mahkamasi Ta’lim,
sog`liqni saqlash, ijtimoiy muhofaza, axborot tizimlari va telekommunikatsiyalar
kompleksining 2010-yil 17-martdagi qo`shma yig`ilishi
bayonida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlash maqsadida, yuqori
kasb mahoratiga ega o`qituvchilar, yetakchi olim va mutaxassislarni jalb
etgan holda, barcha yo`nalishlar bo`yicha ishchi guruhlari tuzildi.
Mazkur ishchi guruhlar tomonidan umumiy o`rta va o`rta maxsus,
kasb-hunar ta’limining Davlat ta’lim standartlari, o`quv dasturlari va
darsliklari uzviyligi, uzluksizligi hamda o`quvchilarning yosh va
psixofiziologik xususiyatlariga mosligi ikki bosqichda tahlil qilindi.
Birinchi bosqichda umumiy o`rta ta’limda o`qitiladigan 24 ta o`quv
fani bo`yicha DTS, o`quv dasturi va darslik mazmuni sinflar kesimida
tahlil qilinib, tegishli xulosa va takliflar tayyorlandi.