Mazkur qo`llanmada maktabgacha ta’lim yo`nalishidagi mamlakatimizda va xorijiy davlatlarda olib borilgan ilmiy tadqiqot ishlari, tajribalar tahlili, maktabgacha ta’lim muassasasi tarbiyalanuvchilarini o`ziga xos ijtimoiy psixologik xususiyatlari, bolalarning me’yoriy rivojlanish mezonlari, maktabgacha ta’lim muassasalarida ta’lim-tarbiya jarayonini tashkil etish va tarbiyachi mahorati, maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalar ta’lim-tarbiyasida qo`llaniladigan o`yinlarning psixologik xususiyatlari, ular bilan o`tkaziladigan korreksion-rivojlantiruvchi o`yin-mashg`ulotlar, bolalarni maktab ta’limiga tayyorlash hamda maktabgacha ta’limga oid asosiy tushunchalarning izohli lug`ati keltirilgan.