Ota-onalar farzandlarining maktabdagi o’quv dasturlarini o’rganishlari kerak. Bola oladigan bilim, ko’nikma, malaka, shular asosida fan o’qituvchisi bilan yaqindan aloqa o’rnatish (bu yil ota-ona nimani o’rgatish kerak) Agar ota-onalar biror bir fanga qiziqishmasa, unda bu ota-onaning muammosi hisoblanadi.
O’qituvchining tashkiliy-metodik ishlari, asosan, quyidagilardan iborat bo’lishi kerak:
1. Ota-onalarga bolaning bilim, ko’nikma, malaka darajasini aniqlash imkoniyatini beruvchi soda topshiriqlarni o’rgatish kerak.
Masalan: o’quvchi o’qishni bilmaydi, tez o’qishi kerak. Matematika yaxshi, o’qishni bilmaydi, fizkultura yaxshi.
2. O’qituvchi (fan o’qituvchisi, sinf rahbari) o’quvchining uyiga tashrif buyurib aniq muammolarni nazorat ostiga olish kerak va ularni bartaraf qilishda (mahalla, ota-ona, IIB, prokuratura organlari, hokimiyat qoshida voyaga yetmaganlar bilan ishlash komissiyasi) aniq tashkiliy ishlarni belgilash kerak.