Таълим тизимини ислох килиш конунида мутахассис тайёрлаш ишида сифат узгаришга, яъни бозор шароитида ракобатдош кадр тайёрлашга катта эътибор берилган. Илм олиш, касб эгаллашда мажбурий аудитор дарслар салмогини камайтириш, укитувчи рахбарлигида талаба мустакил ишини сифати ва самарадорлигини ошириш кузда тутилган. Шу муносабат билан 2005 йилда эълон килинган Вазирлар махкамасининг «Талаба мустакил ишини ташкил этиш, назорат килиш ва бахолаш тартиби тугрисида» № 34 сон буйрук ва намунавий низомда: Олий таълим муассасалари талабаларида муайян укув ишларини мустакил равишда бажариш, керакли маълумотларни излаб топиш ва тахлил килишга ургатиш хамда шу асосда маъсулиятли ечимлар кабул килиш куникмаларини шакллантириш ва ривожлантириш, шунингдек, барча бакалаврият таълим йуналишлари ва магистратура мутахассисликлари давлат таълим стандартларида кузда тутилган талаба мустакил иши учун ажратилган укув юкламаларни тулик ва самарали бажаришни илмий-услубий таъминлаш долзарб масала килиб куйилди.