O`zbekiston Respublikasi Prezidenti I.A. Karimov Vazirlar
Mahkamasining majlisida qilgan ma’ruzasida: «Biz doimo
hamma darajada marketing tadqiqotlarini tashkil etish bilan
jiddiy shug`ullanish zarurligini ta’kidlaymiz. Biroq bu soxada
amalda juda oz ish qilinmoqda. Ichki va tashqi bozorlarning
taraqqiyot tamoyillarini yaxshi bilmaslik natijasida korxonalar,
quyingki, butun mamlakat katta zarar ko`rmoqda»1, degan edi.
Darhaqiqat, bozor iqtisodiyotiga bosqichma bosqich o`tish
milliy iqtisodiyotning barcha soxalarini chuqur tarkibiy qayta
isloh qilishni va bunday isloh qilish tarmoqlarini, korporasiyalarini,
birlashmalar va ularning asosi bo`lmish korxonalar
faoliyatini marketing tamoyillari asosida tadqiq qilishni taqozo
qilmoqda. Hozirgi rivojlanayotgan bozor sharoitini iqtisodiyotni
boshqarishning ma’muriy buyruqbozlikka asoslangan
usulidan voz kechgan holda uning iqtisodiy manfaatdorlikka
asoslangan usuliga o`tishni iqtisodiyotning barcha jabhalarini
marketing nuqtai nazaridan tadqiq qilishni tabiiy bir holga
aylantiradi. Jumladan, bozor iqtisodiyoti sharoitida amal
qiluvchi jami iqtisodiy va ob’ektiv qonunlar harakatini o`rganish,
korxona va tarmoqlarning ichki imkoniyatini aniqlash, ularning
ish faoliyatlarini yaxshilash yunalishlarini belgilash muhim
ahamiyat kasb yetadi.