Boshqa fanlardan farqli o’laroq, musiqa darslari avvaldan erkin holda o’tilgan, Chunki fizika-matematika yoki ximiya-biologiya fanlaridan o’quvchilar o’zlarini ko’proq bilimga bag’ishlaydi, bu yerda esa ular o’zini huddi qo’shiqchiday tutadi, ovozini qo’yib qo’shiq kuylaydi, miyasi dam oladi, qo’shiq mazmuniga e’tibor beradi. O’qituvchiga notalar haqida savol beradi, o’quvchilar mustaqil mutolaa ham tahlil ham umumlashtirish hamda tahliliy- mantiqiy xulosa chiqara olish hamda notalar bilan kuylash ko’nikmasiga ega bo’ladi.
Davlat ta’lim standartida belgilanaganidek, musiqa va qo’shiqlar tahlil etiladi hamda dars jarayonining yangi usullaridan foydalanish bilan birga mavzuga bog’liq ko’proq musiqiy merosni ifodalovchi intelektual, o’ylantiradigan erkin fikrlovchi savollar qo’yish lozim.
Musiqa darslarida musiqa savodxonligiga erishishning eng asosiy maqsadi bolalarni musiqiy bilim va malakalarini shakllantirish, ya’ni ularda musiqaga bo’lagn munosabatni uyg’otish, kuy, registr, temp, ritm, dinamik tuslar va boshqa vazifalarni bajarishga o’rgatishdan iboratdir.