Ulgurji savdo shahobchalari savdo agentlarining ish faoliyati avtamatlashtiriluvchi ob’ekt sifatida
Ulgurji savdo XIX-asrning oxiri va XX-asr boshlarida xaridor talabini qondirishga mo`ljallangan, korxonalarning ishlab chiqarish-sotish, savdo faoliyatlarini tashkil qilish va boshqarish tizimi sifatida paydo bo`lgan. Ishlab chiqarish va umuman xo`jalik yuritishga marketing nuqtai nazaridan yondashish xaridorga ta`sir qilishning keng jabhalarini o`z ichiga oladi. Bu bozor uchun bo`lgan raqobat kurashining o`ziga xos xususiyatlarini aniqlashga olib keladi. Bozor doirasida sabab-natija aloqalarini tahlil qilishning maxsus usullarini qo`llab, xaridorlar talabi, ehtiyoji, didi va ta`bi to`g`risida axborotlar topib, korxona va tashkilotlar, marketing kontseptsiyasi u yoki bu tovarga va xizmatga xarid qiziqishini shakllantirish uchun iqtisodiy, tashkiliy, texnik va ijtimoiy yo`nalishlarni tashkil qiladi. Ular talabni mumkin bo`lgan rivojlanish istiqbolini aniqlaydilar, uni maqsadli yo`nalishini shakllantirish uchun qarorlar qabul qiladilar va ko`rilgan tadbirlar samaradorligini albatta nazorat qiladilar. Xarid masalaga marketingli yondashishdagi har tomonlama tahlilning o`ziga xosligi, bozordagi yuz beradigan jarayonlarni hisobga olishgina emas, balki ishlab chiqarish korxonalari, tovarlarni yyetkazib beruvchi vositachilar, ulgurji va chakana savdo korxonalari va ular bilan bog`liq boshqa barcha tashkilotlarning bozor bo`g`inlari tizimidagi operativ va