Ustoz - shogird munosabatlari ajdodlarimizning azaliy an’analaridan biri hisoblanadi va ushbu an’anadan yosh avlodni tizimli kamolotga yetkazishda foydalanib kelingan. SHuning uchun ham “Ustoz” degan ibora bizga nonday arzandadir. Butun mashriq zaminda ustoz- shogirdlik an’anasi chuqur hurmat, izzat- ikrom va o’zgacha oliy maqom qadriyatlar shohsupasining eng to’ridan joy olgan. Unda tarbiyachi va tarbiyalanuvchi so’zlari aynan ishlatilmasa-da, ularning burch va vazifalari aks etgan. Bu haqda Prezidentimiz I.A.Karimov shunday yozadi: "Tarbiyachi- ustoz bo’lish uchun, boshqalarning aql idrokini o’stirish, ma`rifat ziyosidan bahramand qilish, xaqiqiy vatanparvar, xaqiqiy fuqoro etib etishtirish uchun, eng avvalo, pedagogning ana shunday yuksak talablarga javob berish, ana shunday buyuk fazilatlarga ega bo’lishi kerak".