Maktabda har bir predmet o’qituvchisi dars jarayonida o’quvchining o’zlashtira olish qobiliyatini e’tiborga olishi lozim.Bu esa o’quvchining psixologik xususiyatlarini yaxshi bilishni talab etadi. O’quvchilarni O’quv mashg’ulotlariga munosabatlarida namoyon bo’ladigan individual ruxiy xususiyatlari-diqqati, xush yoki noxush kayfiyatlari, irodaviy aktivligi, hamda qiziqishi va xavaslari fizika o’rganish jarayonida amal qiladigan muxim omillardandir. Ma’mulki,diqqat-aqliy faoliyatda g’oyat muhim rol o’ynaydi. Diqqatning ahamiyatini ta’kidlab, K.D.Ushinskiy "Diqqat-ruximizga o’tib turadigan hamma narsaning eshigidir",- deb ta’lim beradi. Demak, bilimlarni puxta egallash jumladan fizikani o’zlashtirishning zarur shartlaridan biri o’quvchilar diqqatining fizik jarayonlarning puxta bilib,o’zlashtirib olishga yo’naltirilishi, unga kuchli va barqaror to’planishidir.