Кадрлар тайёрлаш милий дастури буйича икки боскичли олий таълим тизимида ўқитиш жараёнини ташкил этишнинг асослари. Жамият ва таълим ривожи-иккиси ягоналашган тизим бўлиб, "жамият-таълим" тизимини сифатида тасвирлаш мумкин. Бу тизим боскичма-боскич ривожланиш ишлаб-чикариш усули, ўқитиш воситалари ва ўқитиш тизими омиллари билан белгиланади. Фанинг изчил ривожланиши XVII асрда "Технология" фанини ва оммавий саноат ишлаб-чикаришни пайдо булишига олиб келди. Ушбу ишлаб-чикаришнинг эхтиёжларни қондириш учун оммавий мактаб тизими шакилланди ва "Педагогика" фани вужудга келди. XX асрга келиб, айникса унинг иккинчи ярмида фан тараккиётнинг суръати, узининг энг юкори кукксига эришди. Мазкур даврдаги фаннинг натижалари кашфиётлар оқимлари булиб, улар асосида техника ва технологияларнинг янги авлодлари, аклий мехнат автоматлаштирилган автоматик ишлаб - чикариш яратилди. Ишлаб чикариладиган махсулотларўзининг илмталаблиги, оргиналлиги, муракаблиги, юкори сифат ва сермахсуллиги билан ажрала бошлади. Ишлаб-чикариш усули ва шарт-шароити ўзгариши жадаллаштирилди. Ишчи ўринлари урта махсус касб-хунар маълумотли мутахассисларга мулжаланган бўлмокда. Ушбу илмий техника тараккиёти таълим тизими олдида тамоман янги талаблар куймокда.