Temperamentning xususiyatlarini xisobga olish muommosining dolzarbligini kadrlarni tayyorlash bo’yicha milliy dasturning reallashishi bilan bevosita aloqadordir. Sharq mutafakkirlari Ibn Sino, A.Beruniy, Farobiylar, Ulug’ allomalar Najmiddin Kubro Ahmad Yasavviylar ham ta’lim- tarbiyaga , bolalarni alohida tarbiyalashda psixika xususiyatlariga e’tiborni qaratishni ta’kidlab o’tishdi. Ta’lim – tarbiya jarayonida temperament xususiyatlarini xisobga olish muammolari ovropa olimlarining psixologiyaga oid asarlarida ham ko’p o’rganilgan ( G.Olnort , R. Zazzo, A. Vallon , J. Piaje, Giliom , Palzom)
Bu muammolar haqida simpoziomlar, kanfirensiyalar ham o’tkazilgan . Ta’lim – tarbiya jarayonida temperament xususiyatlari muammolari xaqida O’zbekistonimiz psixolog olimlaridan Davletshen M.G, V. A. Taqarela, M.M. Mamatov, E. G’oziev kabi olimlar asarlar yaratganlar.
Temperament xususiyatlari rivojlanishi rus olimlari B.M.Teplov , Leytes, Nebilisin asarlarida ham keng o’rganilgan.
Shunga qaramasdan o’quvchilar bilan alohida ishlashda xususiyatlarini xisobga olish muammosi dolzarb bo’lib qolaveradi. Chunki har bir davrda uni ochishda yangicha yondashish va yangi tadqiqot metodlari kerak bo’ladi