Mavzuning dolzarbligi: O`zbekiston Respublikasining mustaqil davlat maqomini qo`lga kiritishi, xalq e`tiqodi va buyuk kelajakka ishonch ruhida shakillandan ilmiy istiqlol mafkurasi xalq xo`jaligini boshqarishning bozor iqtisodiyoti qonunlariga asoslanishi hamda ta`lim tarbiyaning siyosatdan holi bo`lishi, xususan o`rta umum ta`limni jumladan maktab geografiyasi ta`limning tarkibi va mazmunini tubdan qayta qurishni taqozo etadi. Shunday qilib, XXI-asrning ijtimoiy- ruhiy xayoti, ilmiy uslubiy ongi, sharoiti bizdan avvalambor geografiya fanini zamon talablariga shakllantirish va takomillashtirish hamda yetuk mutaxasislarni tayyorlashni talab etmoqda… “Respublikamizning ta`lim to`g`risida” giqonunida va vazirlar mahkamasining 1998-yil 13-maydagi “O`zbekiston Respubliksida umumiy o`rta ta`limni tashkil etish to`g`risida” gi qaror hamda “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” da o`z aksini topgan. Geografiya darslarini samaradorligini oshirish “Yosh avlodga fan asoslaridan chuquv va mustahkam bilim berish, shu bilimlarni amalyotga qo`llash ko`nikmalari va mahoratini hosil qilish, o`quvchi dunyo qarashini shakllantirish, hozirgi davr geografiya darslarining o`zgarmas vazifasidir” bu vazifani hal etish uchun geografiya ta`limida tajribani aniq, izchil o`tkazish, o`quvchilarni o`rab turgan moddiy dunyoni bilib olish, ne`matlarini e`zozlashga o`rgatish lozim.