Qo’llanma tibbiyot oliy bilimgohlarining pediatriya kulliyoti talabalari uchun kafedra xodimlari
tomonidan tuzilgan dastur asosida o’n to’rt mashg’ulotga bo’lib yozilgan. Bu dastur Toshkent
bolalar tibbiyot oliy bilimgohining o’quv-uslubiy bo’limida muhokama qilinib, ilmiy kengashida
tasdiqlangan. Har bir mashg’ulot olti qismdan iborat bo’lib, quyidagilarni o’z ichiga oladi:
mashg’ulot mavzusi, mavzuning qisqacha mazmuni, mashg’ulotning maqsadi, uyga vazifa,
adabiyotlar, talabalarning o’z ustida ishlash rejasi. Mavzularning qisqacha mazmunida
kasalliklarning sabablari, rivojlanish jarayoni, klinik belgilari va davolash sohasidagi zamonaviy
ma’lumotlar qisqacha tarzda berildi. Hozirgi vaqtda o’zbek tilida yozilgan darslik va
qo’llanmalarda ba’zan tushunish qiyin bo’lgan jumlalar uchrab turibdi. O’zbek tilidagi terminlar
goho masalaning mohiyatini to’liq ochib berayotgani yo’q. Ana shunday kamchiliklarni chetlab
o’tish maqsadida biz dermatozlarni ta’riflayotganda sodda va aniq terminlar va iboralardan
foydalandik. Qo’llanmaga baho berish va o’z taklif-mulohazalarini bildirish kitobxonga havola
albatta. Ammo kitobxonning aksariyatini talabalar tashkil etishini hisobga olish, ularning turli
viloyatlardan kelganligini e’tirof etish qo’llanmani sodda tilda yozishga undadi. Shuningdek,
dermatozlarning nomlarini keltirishda ularni xalqimiz orasida qo’llanilayotgan nomlar bilan
atashga harakat qildik. Masalan, ekzemani gush, psoriazni qo’’bus, teri leyshmaniozini
pashshaxo’rda, impetigoni shirincha, ektimani ko’zyara, follikulitni sizlog’ich deb atashga, ya’ni
qadimiy turkiy atamalarni qo’llashga jazm etdik. Qo’llanmada mashg’ulot maqsadining alohida
ta’kidlanishi talaba zimmasiga anik, vazifa yuklaydi. Bu vazifalarni to’g’ri bajarish uchun uyga
vazifa bo’limi yordam beradi, shuningdek, o’z-o’zini nazorat etishga sharoit yaratadi.
Adabiyotlarning ko’pchiligi asosan rus tilida bo’lganligi tufayli mazkur kitoblarning nomlari
ham rus tilida berildi. Talabalarning o’z ustida ishlash rejasi oliy tibbiy pedagogika va Sog’liqni
Saqlash Vazirligining o’quv-uslubiy idorasi talablariga javob beradi degan umid bildiramiz.