Dasturlashtirilgan o`qitish harakat (operatsiya)lar ketma-ketligi tizimini ifodalovchi, ularni bajarish ilgaridan rejalashtirilgan natijaga olib keluvchi “dastur” terminidan kelib chiqadi. Ushbu turning asosiy maqsadi o`quv jarayonini boshqarishni yaxshilashdan iborat. Bunday o`qitish asosini kibernetik yondoshish tashkil etadi. Unga binoan o`qitish murakkab dinamik tizim sifatida qaraladi. Dasturlashtirilgan o`qitish yangi didaktik, psixologik va kibernetik g`oyalar asosida XX asrning 60-yillari boshlarida yuzaga keldi. U o`quvchining bilim egallashi yo`lida har bir qadamni nazorat qilishga imkon beradigan va shuning asosida o`z vaqtida yordam ko`rsatish, qiyinchiliklarini oldini olish, qiziqishini yo`qotmaslik va salbiy oqibatlarning oldini olishga imkon beruvchi o`quv jarayonining texnologiyasini yaratishga yo`naltiradi.