Umum ta’lim maktablarida ilg`or, tajribali, ijodkor о`qituvchilar zamonaviy dars talablariga mos keladigan sinov, seminar, konferensiya, musobaqa, test, teatrlashgan dars kabi noan’anaviy dars turlaridan о`z о`rnida foydalanib kelmoqda. Mehnat ta’limiga oid mashg`ulotlarni bunday noan’anaviy usullarda о`tkazish о`quvchilarning ijodkorligini, izlanuvchanligini va mustaqil fikrlay olish qobiliyatlarini shakllantirishga sezilarli darajada ta’sir kо`rsatadi. Bu sohada olib borilayotgan ishlarni о`rganish, ilmiy-uslubiy xulosalar chiqarish, mehnat ta’limiga oid nazariy darslarda va amaliy mashg`ulotlarda о`quvchilarning о`qishga, mazkur fanga bо`lgan qiziqishlarini oshirish, amaliy mehnat jarayonida yuqori samaradorlikka erishishga yordam beradigan usullarning о`ziga xos xususiyatlarini tahlil etish mazkur tadqiqotning muammosi bо`lib, ayni paytda bu ishning dolzarbligini ham kо`rsatadi.