Bugungi kunda ta’lim-tarbiya sohasida o’yin orqali darslarni tashkil etish dolzarb muammolardan biridir. Didaktik o’yin ta’lim jarayonini faollashtiruvchi pedagogik usullar orasida alohida o’rin egallaydi, ta’limiy-o’yin bo’lib, u o’zida maqsadga yo’naltirilgan mutaxasislikning kasbiy faoliyatini qamrab oladigan o’zaro bog’liqlikni mujassamlashtiradi. CHet el va o’zbek yetakchi pedagoglaring tajribasi, tadqiqotlari va izlanishlari an’anaviy (imperativ) pedagogikani ta’lim sub’ektning individual sifatlarini bilim, malaka va ko’nikmalar asosida rivojlantiruvchi hamkorlik va rivojlanish pedagogikasiga almashtirilishi zarurligini ta’kidlaydi. Bu pedagogika ta’lim texnologiyasini tubdan o’zgartiradi. Uning maqsadi o’quvchining o’zlashtirish faolligini oshirish, mustaqil fikrlash va faoliyatga undashdan iborat. Buning uchun o’quvchi ta’limga ijod jarayoni sifatida yondoshmog’ii va bilimlarni mustaqil egallashga intilmog’i lozim.