Ta’lim yangi bosqichga ko’tarilmoqda, o’quvchilar fikr darajasi kengaymoqda, axborot olish osonlashmoqda, bunday o’sish jarayonida o’qitishda innovatsion texnologiyalardan foydalanmaslik darsning samaradorligini pasaytirib yuboradi.
Oshpazlar bir xil guruchdan osh pishirishadi, lekin ba’zi mahoratli oshpazlar taomni o’ta puxtalik bilan tayyorlab maqtovga sazovor bo’lishadi, nonvoylar ham bir xil undan non yopsalarda ularning ba’zilariniki shakli va mazasi jihatdan ajralib turadi. Bularning hammasi kasbiy mahorat evaziga erishiladi. O’qituvchi ham o’z kasbiga puxta yondoshgan holda darslarni tashkil etsa bir umr hurmat-e’tiborda bo’ladi.
Bugungi kunda axborot ko’lami juda kengayib ketdi. Agar o’qituvchi o’z ustida ishlamasa avvalgi o’rgangan bilimlari yetarli bo’lmay qoldi. Dars mavzularini kundalik hayotdagi keskin voqealar bilan bo’g’lab o’tilsa, turli innovatsion texnologiyalardan foydalanilsa dars esda qolishiga erishilishi mumkin. O’qituvchi o’quvchilarga innovatsion usullardan foydalanib, fanlar aro bog’langan holda ekologik-gigiyenik bilimlar bilan darsni to’ldirishi zarur.
Innovatsiya – (inglizcha) yangilik kiritish, yangilik degan ma’noni ifodalaydi, texnologiya esa yunoncha “texnos” – san’at, mahorat va “logos” — fan so’zlaridan olinib innovatsion texnologiya ta’lim-tarbiya shakllari, metodlari va usullariga yangicha yondoshish degan ma’noni bildiradi. Innovatsion texnologiyalar pedagogic jarayon hamda o;qituvchi va o;quvchi faoliyatiga yangilik, o’zgarishlar kiritishdir. Innovatsion texnologiyalardan foydalanishda o’qituvchiga quyidagi bilimlarni bilish taqazo etiladi:
AKT bo’yicha bilim, ko’nikma va malakaga ega bo’lish;
YaPT (yangi pedagogic texnologiya) bo’yicha xorijiy tajribalardan boxabar bo’lish;
Ta’lim jarayonini tashkil etishda didaktik o’yinlardan, interfaol usullardan foydalanish mahorati;
Ilg’or pedagogic texnologiya bo’yicha bilimlarni o’zlashtirib boorish;
Bilimlarni ko’nikma va malakalarga aylantirish texnologiyasi shakllangan bo’lishi;
Dars jarayonida harakatli o’yinlardan unumli foydalana bilishi;
Imkoni bo’lsa darsni internet tarmog’iga bog’lab o’ta bilishi;
O’z ustida tinmay ishlashi, har soxaga oid yangiliklarni kuzatib borishi va boshqalar.
O’qituvchi innovatsion texnologiyalarga asoslanib darsni tashkil etar ekan, turli texnik vositalardan ham (kampyuter, proyektor, electron doska vahokazo) foydalanishi mumkin. O’qituvchining faoliyatida innovatsiyalar qanchalik ko’p bo’lsa, mazmun shunchalik oshadi. Ta’limda innovatsion texnologiyalar va interfaol metodlar haqidagi tasavvurlar barqaror va mukammal shaklga ega emasligini ham e’tirof etish kerak. Har bir o’qituvchi ta’limga individual tarzda yangilik kiritishi mumkin. Innovatsion texnologiyalar o’qituvchi o’z faoliyatidan qoniqmaslikdan kelib chiqadi.
“Faoliyatni yangilash 3 bosqichda, ya’ni tayyorgarlik, rejalashtirish va joriy etish bosqichlarida amalga oshiriladi.”
– degan edi mashhur pedagog A. Nikolskaya. Innovatsion texnologiyalardan asosiy maqsad o’qituvchi va o’quvchi mushtarakligiga erishish, o’quvchilarni fanga qiziqtirish, ta’limga bo’lgan munosabatni o’zgartirish, o’rganilgan bilimlarni ijtimoiy sharoitlarda qo’llay olish ko’nikmasiga ega bo’lish, AKT va didaktik materiallarni mavzu bilan uyg’unlashtirish kabilarni keltirish mumkin.
Xulosa qilib aytganda, innovatsiontexnologiya – bu ilmiy izlanishlar, ishlanmalar yaratish, tajriba – sinov ishlari olib borish yoki boshqa fan-texnika yutuqlaridan foydalangan holda o’quvchilarga yangi bilim berishdan iboratdir.
Darslarni tashkil etishda interfaol metodlardan foydalanishga doir
ushbu maqola bilan, darslarni samarali tashkil etish uchun foydalaniladagan metod va o’yinlar haqidagi
ushbu va o’quvchilar toliqqanda o’tkazilishi mumkin bo’lgan dam olish daqiqalariga doir
ushbu maqola bilan ham tanishib ko’rishingiz mumkin.
Обучение переходит на новый уровень, мышление учащихся расширяется, информация становится легче, и неиспользование инновационных технологий в обучении в таком процессе роста снизит эффективность урока.
Повара варят суп из одного и того же риса, но некоторых искусных поваров хвалят за кропотливую готовку, а некоторые из них отличаются по форме и вкусу, когда пекари выпекают из него хлеб одинаково. Все это достигается за счет профессионализма. Учителя будут уважать на всю жизнь, если он профессионально организует уроки.
Сегодня объем информации значительно расширился. Если учитель не будет работать над собой, прежних знаний будет недостаточно. Урок может быть запоминающимся, если темы урока связаны с острыми событиями повседневной жизни и используются различные инновационные технологии. Учителю необходимо наполнить урок эколого-гигиеническими знаниями междисциплинарно, используя инновационные методы.
Innovation — (англ.) означает вводить новшества, а технология происходит от греческих слов «технос» — искусство, умение и «логос» — наука. Инновационная технология — это новая форма образования, методы и приемы, средства подхода. Инновационные технологии – это новшества и изменения в педагогическом процессе и в деятельности преподавателей и студентов. При использовании инновационных технологий педагог обязан знать следующее:
Знания, навыки и компетенции в области ИКТ;
Знание зарубежного опыта ЯПТ (новые педагогические технологии);
Умение использовать дидактические игры, интерактивные методы в организации учебного процесса;
Приобретение знаний по передовым педагогическим технологиям;
Знание технологий для превращения знаний в навыки и компетенции;
Уметь эффективно использовать экшн-игры на уроке;
Если есть возможность, подключите урок к Интернету;
Усердно работайте, будьте в курсе последних новостей и многое другое.
Учитель может использовать различные технические устройства (компьютер, проектор, электронную доску и др.) для организации урока на основе инновационных технологий. Чем больше нововведений в работе учителя, тем больше содержание. Следует также признать, что представления об инновационных технологиях и интерактивных методах в образовании не являются устойчивыми и совершенными. Каждый учитель может вводить новшества индивидуально. Инновационные технологии связаны с неудовлетворенностью учителей своей работой.
«Возобновление деятельности будет осуществляться в 3 этапа: подготовка, планирование и реализация».
Сказала известный педагог А. Никольская. Основная цель инновационных технологий — добиться сотрудничества учителя и ученика, вовлечь учащихся в науку, изменить отношение к образованию, иметь возможность применять полученные знания в социальных условиях, ИКТ и адаптации дидактических материалов к теме.
Короче говоря, инновационная технология — это процесс передачи новых знаний учащимся с использованием научных исследований, разработок, экспериментов или других достижений науки и техники.
Вы также можете прочитать эту статью об использовании интерактивных методов в организации уроков, эту статью о методах и играх, используемых для эффективной организации уроков, и эту статью об отдыхе, когда ученики устают.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:44:37