AOKAda boʻlib oʻtgan brifingda Oʻquvchilarni kasb-hunarga yoʻnaltirish va pedogogik-psixologik respublika tashxis markazi boʻlim boshligʻi Hayot Foziljonov ushbu savolga quyidagicha
javob berdi:
— Pedagogik-psixologik tashxis oʻquvchilarning oʻzlashtirishi, oʻqishdagi qiyinchiliklarni, uning oʻqishiga taʼsir qilayotgan ijtimoiy, oilaviy omillarni oʻrganishga yoʻnaltiriladi.
Tashxis natijalari tarbiya jarayonini toʻgʻri rejalashtirish, yoʻlga qoʻyilgan xatolarni tuzatish, pedagogik-psixologik profilaktika ishlarini olib borish imkonini beradi.
Psixologik-pedagogik tekshirish vazifalariga quyidagilar kiradi:
— bolaning hissiy va kommunikativ doirasini rivojlanish darajasini aniqlash va tavsiflash;
— aqliy va nutqiy rivojlanish darajasini aniqlash;
— ijtimoiy-maishiy faoliyatni rivojlanish darajasini aniqlash;
— bolaning psixik rivojlanish saviyasini aniqlash, potensial imkoniyatlari asosida korreksion ishlarni belgilash;
— ota-onalar va mutaxassislar uchun metodik tavsiyalar ishlab chiqish;
— oʻquvchilarning taʼlim-tarbiya jarayonidagi ishtiroki, ularning har bir holat, voqea va hodisaga munosabatini psixologik-pedagogik tashxisga oid yangi metodikalar asosida oʻrganish, tahlil etish va zarur koʻrsatmalar berish;
— oʻquvchilarning qiziqishlari, moyilliklari, isteʼdodi va iqtidoridagi asosiy yoʻnalishlarni aniqlash;
— taʼlim muassasasiga qabul qilingan oʻquvchilarning psixologik moslashuvi va rivojlanish dinamikasini, oʻquvchilarning oʻqishga tayyorgarlik holatlari, oʻzlashtirishi va rivojlanishiga toʻsqinlik qilayotgan omillarni aniqlash, oʻrganish, tahlil qilish va tavsiyalar ishlab chiqish;
— taʼlim muassasasining keyingi bosqichlariga oʻtgan oʻquvchilarning yangi ijtimoiy muhitga moslashuvi, oʻquv faoliyati, bilim, koʻnikma va malakalarni egallash dinamikasi, shaxs sifatlari, shaxslararo munosabatlar shakllanishini kuzatib borish, tahlil etish, korreksion mashgʻulotlarni tashkil etish;
— psixologik-pedagogik tashxislar, soʻrovnomalar, suhbatlar orqali oʻquvchilarning kasbiy qobiliyatlari, qiziqishlari va fanni oʻzlashtirishga moyilliklarini aniqlash, ularning ongli ravishda kasb-hunar tanlashlariga koʻmaklashish, taʼlimning keyingi bosqichlarida oʻqishni davom ettirish uchun oʻquvchilar va ota-onalarga tavsiyalar berish va yoʻnaltirish;
— ijtimoiy-psixologik muammolari mavjud hamda fanlarni oʻzlashtirishi past oʻquvchilar bilan psixologik-pedagogik tashxislar, soʻrovnomalar, suhbatlar oʻtkazish orqali muammo turini aniqlash, guruhlash va ular bilan korreksion ishlarni olib borish.
Har bir oʻquvchining tashxisdan oʻtishi shart emas, chunki umumtaʼlim maktablarida oʻquvchilarning psixologik oʻzgarishi doimiy kuzatib boriladi. Agar ularda psixik oʻzgarishlar kuzatilsa, psixologik korreksiyalash orqali bartaraf etiladi.
На этот вопрос на брифинге в АОКА ответил заведующий отделом профориентации и педагогико-психологической диагностики студентов Хает Фозилжонов:
— Педагогико-психологическая диагностика направлена на изучение успеваемости учащихся, трудностей в обучении, социальных и семейных факторов, влияющих на их обучение.
Результаты диагностики позволяют планировать учебный процесс, исправлять ошибки, проводить педагогическую и психолого-профилактическую работу.
В задачи психолого-педагогической экспертизы входит:
— определить и описать уровень развития эмоционально-коммуникативной сферы ребенка;
— определить уровень умственного и речевого развития;
— определение уровня развития социальной деятельности;
— определить уровень психического развития ребенка, определить коррекционное воздействие исходя из потенциальных возможностей;
— Разработка методических рекомендаций для родителей и специалистов;
— изучить, проанализировать и дать необходимые указания на основе новых методов психолого-педагогической диагностики участия студентов в образовательном процессе, их отношения к каждой ситуации, событию и происшествию;
— выявить ключевые сферы интересов, склонностей, талантов и способностей учащихся;
— выявить, изучить, проанализировать и разработать рекомендации по психологической адаптации и динамике развития обучающихся, поступивших в образовательное учреждение, состояние готовности обучающихся к учебе, факторы, препятствующие их овладению и развитию;
— Мониторинг, анализ, организация коррекционных занятий со студентами, перешедшими на следующие этапы образовательного учреждения, адаптация к новой социальной среде, динамика учебной деятельности, приобретение знаний, навыков и умений, личностных качеств, формирование межличностных отношений;
— Психолого-педагогические диагностики, опросы, интервью для выявления профессиональных способностей, интересов и склонностей учащихся к изучению науки, оказания им помощи в осознанном выборе профессии, предоставления консультаций и рекомендаций учащимся и родителям для продолжения образования на более поздних этапах обучения. ;
— Выявить, сгруппировать и скорректировать тип проблемы путем проведения психолого-педагогической диагностики, опроса, беседы со студентами с социально-психологическими проблемами и низкой успеваемостью.
Не каждый ученик нуждается в диагностике, так как психологические изменения учеников постоянно отслеживаются в общеобразовательных школах. Если у них наблюдаются психические изменения, они могут быть скорректированы психологической коррекцией.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:27