Deyarli barcha ota-onalar farzandlarining maktabda “yaxshi” baholar olishini rag‘batlantiradilar. Buning ustiga, ba’zi ota-onalar farzandining maktab shahodatnomasini to‘liq “besh” bahoga bitirishini eng maqbul variant deb hisoblaydilar. Agar bir fandan bor yo‘g‘i bittagina “uch” baho tushib qolsa bormi, ularning umidlari puchga chiqqandek bo‘ladi.
Albatta, agar bola maktabda yaxshi o‘qimasa, boshqa yaxshi o‘qiydigan bolalar kabi hayotda muvafaqqiyatga erishmaydi degan ishonch
keng tarqalgan.
Keling bunga aniqlik kiritaylik, ota-onalar farzandlarining kundaligida “yaxshi” baholari uchun rag‘batlantirish holati bu taqsinga loyiq holat. Lekin maktabda o‘zlashtirish kundalikdagi olingan “a’lo” baholar, hayotda, biznes yoki yetakchilikda muvafaqqiyatga eririshda doim ham samarali ekanligini bildirmaydi.
Gap shundaki, inson tabiatan noyob yaratilgan bo‘lib, har bir bolaning o‘ziga yarasha qobiliyati va iste’dodi bo‘ladi. Bir paytning o‘zida “a’lochi” o‘quvchilar kelajakda yetuk olimlar, muhandislar yoki professorlar bo‘lib yetishib chiqishi mumkin bo‘lsa, “yaxshi” yoki “o‘rta” bahoga o‘qiydigan bolalar — insonlararo muloqot, yetakchilik i biznes ko‘nikmalarini hosil qilishi mumkin.
Barchamizning yoshligimizda “a’lochi” va “o‘rtacha” o‘qigan sinfdoshlarimiz bo‘lgan. Ularning har biri iste’dodi va ko‘nikmalari hozirda qaysi manzilga olib kelganligini hayotiy misollar orqali ko‘rishingiz mumkin.
Muvafaqqiyatga erishgan boy filantroplardan biri tahsil olgan maktabiga tashrif buyurar ekan, maktab direktoriga shunday maslahat berdi: “A’lochi” o‘quvchilaringizni asrang, chunki ular kelajakda sizlarga rahbar bo‘lib tayinlanishi mumkin, “o‘rtacha” o‘qiydigan o‘quvchilaringizni esa yoddan chiqarmang, ular kelajakda sizning maktabingiz homiysi bo‘lishi mumkin. Buni ko‘pgina taniqli filantrop insonlar — Djef Bezos, Bill va Melinda Geyts, Uorren Baffet, Djek Ma kabi misollarda ko‘rishingiz mumkin.
Ta’kidlash joizki, hozirgi zamonaviy ta’lim tizimini mahsulot ishlab chiqaruvchi liniyaga qiyoslasak, farzandingiz hayotda muvafaqqiyatli karera qurishi uchun kundalikdagi barcha baholari “a’lo” bo‘lishi lozimligi g‘oyasi o‘rnashib qolgan.
Aksini olganda, “a’lo” baholar olish muvafaqqiyatidan ko‘ra insonlar bilan hamkorlikda ishlash va muloqot qila olish ko‘nikmalari muhimroq hisoblanadi.
Shuning uchun, farzandingiz kundaligida “o‘rta” baho olib kelsa, hech ham qayg‘urmang. Buning o‘rniga farzandingiz bilan muloqot qilib, uning asl qiziqish va iste’dodlarini aniqlashga, undagi mavjud ko‘nikmalarini rivojlantirishga e’tibor qarating. Uning noyob shaxs ekanligiga ishontiring va ruhlantiring. Kim biladi, balkim u kelajakda bo‘lg‘usi yetakchi, muvafaqqiyatga erishgan filantrop bo‘lib yetishib chiqar.
Eng asosiysi, bolalar ushbu maslahatlar berilgan uyga vazifalarni bajarish shart emas ekanligini bildirmaydi. O‘z oldingizga maqsad qo‘yib, o‘z ustingizda ishlashga kirishing!
Почти все родители поощряют своих детей получать «хорошие» оценки в школе. Кроме того, некоторые родители считают, что лучший вариант для их ребенка – окончить аттестат об окончании средней школы с оценкой «пять». Если в теме будет только одна «тройка», их надежды рухнут.
Конечно, широко распространено мнение, что если ребенок плохо учится в школе, он не будет так успешен в жизни, как другие хорошие ученики.
Давайте проясним, это ситуация, когда родителей поощряют ставить своим детям «хорошие» оценки в своих дневниках. Но то, что вы получаете «хорошую» оценку в школе, не означает, что вы всегда успешны в жизни, бизнесе или лидерстве.
Дело в том, что человек уникален по своей природе, и у каждого ребенка есть свои способности и таланты. При этом «отличники» могут в будущем стать великими учеными, инженерами или профессорами, а дети с «хорошими» или «средними» отметками — межличностным общением, лидерством, могут формировать деловые качества.
У всех нас были «отличные» и «средние» одноклассники, когда мы были маленькими. Вы можете увидеть на реальных примерах, куда теперь направляется каждый из их талантов и навыков.
Посещая его школу, один из богатейших благотворителей посоветовал директору школы: «Береги своих «отличников», потому что они могут быть назначены в будущем твоими руководителями, твоими «средними» учениками. могут быть спонсорами вашей школы в будущем. Вы можете увидеть это во многих известных филантропах — Джеффе Безосе, Билле и Мелинде Гейтс, Уоррене Баффете, Джеке Ма.
Стоит отметить, что если сравнивать нынешнюю современную систему образования с продуктовой линейкой, то существует представление о том, что все ежедневные оценки должны быть на «отлично», чтобы ваш ребенок построил успешную карьеру в жизни.
Наоборот, умение работать и общаться с людьми важнее, чем успешность получения оценок «отлично».
Так что не переживайте, если ваш ребенок получит в дневнике «среднюю» оценку. Вместо этого сосредоточьтесь на общении с ребенком, выявлении его или ее истинных интересов и талантов и развитии его или ее существующих навыков. Убедите и вдохновите его, что он уникальный человек. Кто знает, может быть, он станет будущим лидером, успешным меценатом.
Самое главное, это не означает, что дети не должны делать домашнее задание, учитывая эти советы. Поставьте цель и работайте над ней!
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:47:41