Kunlarning birida universitetda ma’ruza o’qiyotgan professor-o’qituvchi talabalarga: “Barcha mavjudot Xudo tomonidan yaratilganmi?” degan savol bilan murojaat qildi.
Bir talaba dadil turib javob berdi:
– Ha, professor, barcha mavjudot Xudo tomonidan yaratilgan.
– Xudo hamma narsani yaratganmi? – so’radi professor.
– Ha, ser, – javob berdi talaba.
Professor so’radi:
– Agar Xudo hamma narsani yaratgan bo’lsa, demak Xudo yomonlikni ham yaratgan ekan-da, agar Xudo bor bo’lsa. Va, “Biz qanday bo’lsak, qilmishlarimiz ham shunga yarasha bo’ladi”, – tamoyiliga ko’ra, Xudo yomon ekan-da?
Talaba bu gaplarni eshitib jim bo’lib qoldi. Professor faxrlanib, talabalarga, Xudoga ishonish bir afsona ekanini yana bir bor isbotladim, deb o’zicha maqtandi…
Yana bir talaba qo’lini ko’tarib, so’radi:
– Sizga savol bersam maylimi, professor?
– Albatta, – javob berdi professor.
Talaba turib so’radi:
– Sovuqlik mavjudmi?
– Nima deganing bu? Albatta mavjud. Sen hech qachon sovuq yemaganmisan?
Talabalar uning savoliga kulishdi. Yigit javob qildi:
– Aslida, sovuqlik mavjud emas. Fizika qonunlariga binoan, biz sovuqlik deb ataydigan narsa, aslida issiqlikning yo’qligidir. Insonni yoki predmetni, ular energiyani yutadilarmi yoki ajratadilarmi, bilish uchun o’rganish mumkin. Mutlaq nol – issiqlikning umuman yo’qligi. Bunday temperaturada butun modda inert bo’lib qoladi. Sovuqlik mavjud emas. Biz bu so’zni, issiqlik yo’q holatini ta’riflash uchun o’ylab topganmiz.
Talaba davom etdi:
– Professor, qorong’ilik mavjudmi?
– Albatta mavjud.
– Siz yana nohaqsiz, ser. Qorong’ulik ham mavjud emas. Qorong’ulik aslida yorug’likning yo’qligidir. Biz yorug’likni o’rganishimiz mumkin, ammo qorong’ulikni o’rgana olmaymiz. Biz oq nurni turli ranglarga ajratib, har bir rang to’lqinining turli uzunliklarini o’rganish uchun Nyuton prizmasidan foydalanishimiz mumkin. Biroq siz qorong’ulikni o’lchay olmaysiz. Oddiy yorug’lik nuri qorong’ulikni teshib kirib, uni yoritishi mumkin. Biron bir makon qanchalik qorong’u ekanini siz qaydan bilasiz? Siz yorug’likning qancha miqdori borligini o’lchaysiz. Shunday emasmi? Qorong’ulik – yorug’lik yo’qligida nima sodir bo’lishini ta’riflash uchun inson ishlatadigan tushuncha.
Oxir oqibat, talaba professordan so’radi:
– Ser, yomonlik mavjudmi?
Bu safar, professor ishonchsizlik bilan javob berdi:
– Albatta, hali aytganimdek, biz uni har kuni ko’ramiz. Insonlar o’rtasidagi shafqatsizlik, butun dunyo bo’ylab sodir etilayotgan ko’plab jinoyatlar. Bu misollar yomonlikning namoyon bo’lishidir.
Bunga talaba quyidagicha javob qildi:
– Yomonlik mavjud emas, ser, yoki har holda, u o’zi uchun mavjud emas. U ham qorong’ulikka va sovuqqa o’xshaydi. Yomonlik – bu Xudoning yo’qligini ta’riflash uchun inson o’ylab topgan so’z. Yomonlik, yorug’lik va issiqlik kabi mavjud bo’lgan ishonch yoki muhabbat emas. Yomonlik inson yuragida Xudoga bo’lgan muhabbatning yo’qligi natijasidir. Bu xuddi sovuqlikka o’xshaydi, issiqlik bo’lmaganida keladi, yoki qorong’ilikka o’xshaydi, yorug’lik bo’lmaganida keladi.
Professor sharmanda bo’lgancha joyiga o’tirdi…
Xudoni yomon degan professorni sharmanda qilgan yosh talabaning ismi – Albert Eynshteyn edi…
Однажды преподаватель в университете спросил студентов: «Все ли существа произошли от Бога?» спросил.
Один студент смело ответил:
— Да, профессор, все существа созданы Богом.
«Бог создал все?» — спросил профессор.
«Да, сэр,» ответил студент.
Профессор спросил:
— Если Бог создал все, то Бог создал и зло, если есть Бог. А по принципу «Каковы мы, таковы и наши дела» — Бог есть зло?
Студент молчал, когда услышал это. Профессор с гордостью хвастался перед студентами, что в очередной раз доказал, что вера в Бога — это миф…
Другой ученик поднял руку и спросил:
— Могу я задать вам вопрос, профессор?
«Конечно,» ответил профессор.
Студент спросил:
«Холодно?»
«Что ты имеешь в виду?» Конечно, есть. Вы когда-нибудь ели холодным?
Студенты рассмеялись над его вопросом. Молодой человек ответил:
— На самом деле холода нет. По законам физики то, что мы называем холодом, на самом деле является отсутствием тепла. Можно изучить человека или объект, чтобы узнать, поглощают они энергию или выделяют ее. Абсолютный ноль – это полное отсутствие тепла. При этой температуре все вещество остается инертным. Холода нет. Мы придумали это слово, чтобы описать отсутствие тепла.
Студент продолжил:
— Профессор, уже темно?
— Конечно, есть.
— Вы снова ошибаетесь, сэр. Темноты тоже нет. На самом деле темнота — это отсутствие света. Мы можем изучать свет, но не можем изучать тьму. Мы можем использовать призму Ньютона, чтобы разделить белый свет на разные цвета и изучить разные длины каждой цветовой волны. Но вы не можете измерить тьму. Обычный свет может проникать во тьму и освещать ее. Как узнать, насколько темное место? Вы измеряете, сколько света есть. Разве это не так? Тьма — это понятие, которое человек использует для описания того, что происходит в отсутствие света.
Наконец студент спросил профессора:
«Сэр, есть ли зло?»
На этот раз профессор недоверчиво ответил:
— Конечно, как я уже сказал, мы видим его каждый день. Жестокость среди людей, множество преступлений, совершенных по всему миру. Эти примеры являются проявлениями зла.
Студент ответил так:
— Зла нет, сударь, или, во всяком случае, оно не существует само по себе. Это также похоже на темноту и холод. Зло — это придуманное человеком слово для описания отсутствия Бога. Зло — это не существующее доверие или любовь, как свет и тепло. Зло есть результат недостатка любви к Богу в человеческом сердце. Это как холод, бывает, когда нет тепла, или как тьма,происходит при отсутствии света.
Профессор сел в смущении…
Молодого студента, смутившего профессора, назвавшего Бога плохим, звали Альберт Эйнштейн…
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:55:33