Aqlli bola 2 yoshdan alfavitni biladigan yoki 4 yoshida ko‘paytirish jadvalini yoddan ayta oladigan bola emas. Aqlli bola deb izlanuvchan, qiziquvchan, kreativ(yangilik o‘ylab topadigan) va mohir bolani tushunish kerak.
Quyida ko‘rsatilgan yo‘llar bolani haqiqatdan aqlli bo‘lib o‘sishiga
yordam beradi.
Yoshi 1.5-2 atrofidagi bolaning tili chiqishi uchun ota-ona u bilan ko‘p suhbat qurishi kerakligi haqida bilamiz. Kattaroq bolalarda ham shunday. Bolaning tili rivojlanishi aqliy rivojlanish bilan uzviy bog‘liq. Bola bilan ko‘p suhbatlashish, yoshiga munosib kitoblarni ko‘proq o‘qib berish, berayotgan savollariga aniq va tushunarli qilib javob berish juda muhim. Bola gapirishni televizordan emas, muloqotdan o‘rganishi kerak. Televizor yordamida tili chiqqan bolaning jamiyatda muloqot qilish jarayonida muammolar kutishi mumkin. Ko‘p gapiradigan bola, ko‘p ma’lumotga muhtoj bo‘ladi. Ana shunday ma’lumotlarni ota-ona bolaning yoshiga munosib ravishda suhbat orqali taqdim eta olishi darkor.
Bola kichikligidanoq o‘z hissiyotlarini anglay olishni bilishi kerak. U salbiy yoki ijobiy his bo‘lishidan qat’iy nazar bola uni bekitmasligi lozim. Aksincha, o‘z hissiyotlarini bilgan bola ularni jilovlashni ham o‘rganadi. Bekitish bilan jilovlashning farqi bor. Ota-onasidan qo‘rqqanidan ukasiga baqirmaslik bu hissiyotlarni yutib olish, bekitish deganidir. Lekin ukasi hali kichik va ba’zida xato qilib turishini ota-onasi tushuntirib bergan bola ukasiga nisbatan chiqqan jahlini jilovlaydi.
Yoki ijobiy bir hissiyotni olsak, bola o‘z do‘sti bilan o‘yinchog‘ini bo‘lishmoqda. Shunda ota-ona bir daqiqa vaqtini ajratib, bolasiga qanday ajoyib ish qilganini, do‘stini xursand qila olganini aytishi lozim. Shunda bo‘lishish orqali xursandchilik hisi bilan bola tanishib oladi.
Qarama-qarshiliklar o‘yini 3 yoshdan katta bolalarni IQ’sini oshirishda va matematik qobiliyatni rivojlantirishda muhim ahamiyat kasb etadi. Buning uchun, bolaga biron so‘z aytasiz. Masalan, «quyosh». Bola bunga nisbatan qarama-qarshi bir fikrni aytishi kerak bo‘ladi.
Masalan, tun. «Quyosh» va «tun» qarama-qarshi obrazlar. Quyosh so‘zini eshitgan bolaning hayoliga birinchi bo‘lib «kun» keladi. Lekin shunda «kun» demay, bir soniya o‘ylab, qarama-qarshilikni izlab uni izhor eta olish aqliy rivojlanishga katta ijobiy ta’sir ko‘rsatadi.
Agar bolada gapirish lug‘ati ozroq bo‘lsa, u holda huddi shu o‘yinni harakatlarda o‘ynash mumkin. Masalan, siz bitta chapay chalasiz, bola ikkita yoki undan ko‘proq, muhimi sizdan farqli miqdorda chapay chalishi lozim.
Birinchidan, bu o‘yin juda qiziqarli bo‘lsa, ikkinchidan, bolada tabiiy ravishda o‘ylash, fikr yuritish, fikrni to‘g‘ri izhor qila bilish, o‘ylamay gapirmaslik, rejalashtirish, maqsadga erishish kabi xususiyatlar rivojlanadi.
Hozirgi kunda magazinlar minglab o‘yin va o‘yinchoqlar bilan to‘lib ketgan. Biri bolani aqliy rivojlantiradi desa, ikkinchisi bolaga alfavit o‘rgatadi deb reklama qilinadi. Bunday ajoyib o‘yinchoqlar afsuski, bolada kreativlik sifatini so‘ndiradi. Kreativlik (yangilik ixtiro eta bilish)ni rivojlanishi uchun eski tuflini korobkasi bilan ikki dona rangli qalam ham yetarli bo‘la oladi. Yoki magazindan olib berilgan mashinadan ko‘ra, ikki stul va ko‘rpachadan yasalgan samolyot kreativlikni rivojlantirish uchun muhimroq vositadir. Bolaning kreativligi rivojlanishi uchun uy o‘yinchoqlar yoki qimmatbaho gilamlardan ko‘ra, u ishlatishi mumkin bo‘lgan narsalarga to‘la bo‘lgani darkor.
Tadqiqotlarning ko‘rsatishicha, ota-ona bolaning aqlidan ko‘ra uning harakatini ajratishi lozim. Ajoyib chizilgan rasmni ko‘rib, ota-ona: «Qanday chiroyli rasm, judayam aqlli(zo‘r rassom)sande», deyishdan ko‘ra, «Bunday rasm chizish uchun rosa ko‘p mehnat qilganga o‘xshaysan,»deyish afzalroq.
Shunda katta bo‘lgan sari bola o‘z faoliyati natijasiga emas, balki unga erishish uchun kerak bo‘ladigan harakatga ko‘proq ahamiyat beradi. Natija xato chiqsa ham, achinib, qo‘l siltab, o‘ziga bo‘lgan ishonchini yo‘qotmay, o‘z harakatiga ishonib faoliyatini davom eta oladi.
Bolaga biron narsa haqida gapirayotganingizda bola u narsani ko‘rib turishi juda muhim. Misol uchun, uyda bo‘la turib biron daraxt haqida ma’lumot bermoqchi bo‘lsangiz, bola bu ma’lumotni to‘liq qabul qila olmaydi. Uning o‘rniga, tashqariga chiqib, daraxtni ko‘rsatib o‘sha ma’lumotni berish foydaliroq. Shunda bolada assosiativ fikr yuritish qobiliyati rivojlanadi.
Умный ребенок — это не тот ребенок, который знает алфавит с 2 лет или может выучить таблицу умножения в 4 года. Умный ребенок — это ребенок, который любознателен, любопытен, креативен и изобретателен.
Вот несколько советов, которые помогут вашему ребенку вырасти по-настоящему умным.
Говорить много
Мы знаем, что ребенку в возрасте от 1,5 до 2 лет необходимо много разговаривать с родителями, чтобы он заговорил. То же самое и у детей старшего возраста. Речевое развитие ребенка неразрывно связано с умственным развитием. Важно много разговаривать с ребенком, читать больше подходящих по возрасту книг, четко и лаконично отвечать на вопросы. Ребенок должен научиться говорить не по телевизору, а в общении. Ребенка, говорящего на языке с помощью телевидения, могут ожидать проблемы в процессе общения в обществе. Ребенку, который много говорит, нужно много информации. Родители должны иметь возможность предоставить такую информацию посредством интервью, соответствующих возрасту ребенка.
Изучение эмоций
С раннего возраста ребенок должен уметь понимать свои чувства. Ребенок не должен скрывать это, будь оно отрицательным или положительным. Наоборот, ребенок, знающий свои чувства, научится их контролировать. Есть разница между сдержанностью и сдержанностью. Не кричать на брата из страха перед его родителями — это способ победить эти чувства и скрыть их. Но мальчик, родители которого объясняют, что его брат еще молод и иногда ошибается, сдерживает свой гнев на брата.
Или, если мы получаем положительное чувство, ребенок делится игрушкой с другом. Затем родитель должен воспользоваться моментом, чтобы сказать ребенку, какую замечательную вещь он или она сделали, чтобы сделать его или ее друга счастливым. Тогда ребенок познакомится с чувством радости, поделившись.
Играйте в умные игры
Игры с оппозицией играют важную роль в развитии IQ и математических способностей детей старше 3 лет. Для этого вы что-то говорите ребенку. Например, «солнце». Ребенку придется сказать обратное.
Например, тун. «Солнце» и «ночь» — противоположные образы. Первое, что приходит в голову ребенку, когда он слышит слово «солнце», — это «день». Но зато вместо того, чтобы говорить «день», секундное размышление, поиск противоречий и их выражение оказывает большое положительное влияние на умственное развитие.
Если у ребенка меньше словарного запаса, то в ту же игру можно играть в действии. Например, вы играете одну пощечину, а ребенок должен дать две или более, и, что более важно, другую пощечину.
Во-первых, игра очень интересна, а во-вторых, у ребенка развивается способность естественно мыслить, мыслить, правильно выражать мысли, не говорить необдуманно, планировать, добиваться целей.
Поощрение творчества
Сегодня магазины полны тысяч игрушек и игрушек. Если кто-то говорит, что ребенок развивается умственно,другой рекламируется как обучение ребенка алфавиту. Эти замечательные игрушки, к сожалению, разрушают творческие способности ребенка. Двух цветных карандашей со старой обувной коробкой может быть достаточно для развития творческих способностей. Или самолет из двух стульев и пледа — более важный инструмент для развития творчества, чем автомобиль из магазина. Чтобы у ребенка развивались творческие способности, дом должен быть полон вещами, которыми он может пользоваться, а не игрушками или дорогими ковриками.
Хвалите действие, а не результат
Исследования показывают, что родители должны быть более разборчивыми в помощи, которую они оказывают другим детям. Когда родитель видит красивый рисунок, лучше сказать: «Какая красивая картинка, очень умный (прекрасный художник) сандэ», чем сказать: «Вы, кажется, так много потрудились, чтобы нарисовать такую картину».
Затем, когда ребенок станет старше, он или она будет больше сосредотачиваться на усилиях, которые ему или ей необходимо достичь, а не на результате. Даже если результат неправильный, он может продолжать работать, жалея себя, махая рукой, веря в собственные действия, не теряя уверенности в себе.
Продемонстрировать
Когда вы говорите с ребенком о чем-то, важно, чтобы ребенок это видел. Например, если вы хотите дать информацию о дереве, находясь дома, ребенок не сможет полностью воспринять эту информацию. Вместо этого лучше выйти и указать на дерево и дать эту информацию. Затем у ребенка развивается способность мыслить ассоциативно.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:51:59