O’quvchilarni jalb qiladigan maqolalarni yozish muayyan tartibga rioya etishni talab etadi.
Maqola mazmunli va ommabop bo’lishi uchun aniq xulosani bera olishi lozim va maqola yozishdan aniq bir maqsadni ko’zlash kerak. Maqolalar kirish, asosiy qism va xulosadan iborat bo’ladi. Kirish qismida mavzu asoslanishi, nazariy jihatdan uning foydali jihatlari yoritilishi, bugungi kun talablariga ko’ra ko’rib chiqilishi maqsadga muvofiqdir. Asosiy qismda esa mavzu dalillar yordamida ifodalanishi, amaliyotga tadbiqi, foydalanish o’rinlari asoslanishi lozim. Bunda aniqdan umumiylashtirishga, umumiylikdan batafsil ko’rib chiqishga o’tish lozim. Asosiy qismda mavzuga oid bir necha savollar qo’yish, muammoli vaziyatlarning mantiqiy yechimini tahlil qilish o’rinlidir. Xulosada bayon qilingan asosiy fikrlarni ixchamlash, saqlab qo’yilgan oxirgi fikrni bayon etish o’rinli bo’ladi.
Adabiyotshunoslikda maqola publisistik janr xisoblanadi. Janrda ijtimoiy hayot hodisalari tahlil etiladi, nazariya va amaliyot umumlashtiriladi, texnika olamida yuz berayotgan o’zgarishlar, fan va madaniyat yo’nalishlarida erishilayotgan yutuqlar, ilg’or ish tajribalari ommalashtiriladi, turli sohalardagi nuqson va kamchiliklar tanqid ostiga olinadi.
Maqola uslubi deganda uning bayon tili tushuniladi. Ommaviy maqolada tuzilayotgan jumlalar mumkin qadar soda bo’lishi lozim. Bir ega va bir kesimli gaplar samarali ta’sir ko’rsatadi. Chunki, murakkab qo’shma gaplar oddiy o’quvchi uchun zerikarli bo’lib aniq fikrni anglash uchun qiyinchilik tug’dirishi mumkin. Ilogi boricha bir so’zni ikki marta takrorlamaslik kerak. Ya’ni so’zning sinonimlardan foydalanish maqsadga muvofiqdir. Birinchi jumladagi fikr keyingi jumlada to’ldirilishi, davom etishi lozim. Bir fikrni qayta takrorlash sun’iylikka olib keladi. Chunki, bu fikrni ham buzadi, fikrning ta’sirchanligiga ham putur yetkazadi.
Maqolani uchinchi shaxs tomonidan yozish tavsiya etiladi. Maqola yozayotganda mantiqiy ketma-ketlikka urg’u berish, yngicha nuqtai nazar bilan yondoshish, o’quvchilar undan ma’naviy ozuqa olishini ta’minlash, zamon talabiga mos bo’lgan yaxlit asar bo’lishi kerakligini unutmang.
Написание привлекательных статей требует определенной дисциплины.
Чтобы статья была значимой и популярной, она должна быть способна делать четкие выводы и иметь четкую цель написания статьи. Статьи состоят из введения, основной части и заключения. Во вводной части целесообразно обосновать тему, осветить ее теоретические аспекты и рассмотреть в соответствии с требованиями сегодняшнего дня. В основной части тема должна быть представлена доказательствами, примененными на практике и использованными. Нужно двигаться от общего к общему, от общего к подробному. В основной части уместно задать несколько вопросов по теме, разобрать логическое решение проблемных ситуаций. Уместно резюмировать основные моменты, высказанные в заключении, указать последний пункт, который был сохранен.
В литературоведении статья является публицистическим жанром. Жанр анализирует события общественной жизни, обобщает теорию и практику, изменения в техническом мире, достижения в науке и культуре, популяризацию передового опыта, критику недостатков и недостатков в различных областях.
Стиль статьи – это язык ее описания. Предложения в публичной статье должны быть максимально простыми. Эффективны односложные и односложные предложения. Это связано с тем, что сложные составные предложения могут быть скучными для среднего читателя и мешать ему понять четкую мысль. Избегайте повторения одного и того же слова дважды. То есть целесообразно использовать синонимы к слову. Мысль в первом предложении следует дополнить и продолжить в следующем предложении. Повторение идеи приводит к искусственности. Поскольку это развращает ум, это снижает эффективность мысли.
Рекомендуется, чтобы статья была написана третьей стороной. При написании статьи важно подчеркнуть логическую последовательность, применить свежий подход, добиться того, чтобы учащиеся получали от нее духовную пищу, чтобы работа была целостной, отвечающей требованиям времени.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:44:26