Taʼlim va ilm-fan — mamlakat rivojlanishining asosiy drayveri
Kecha Prezidentimiz raisligida oʻtkazilgan videoselektor majlisida mamlakatimiz taʼlim-tarbiya tizimini yana-da rivojlantirish, taʼlim sifati va samaradorligini oshirish, uning uzviyligi va uzluksizligini taʼminlash hamda oʻqituvchi-murabbiylarning mavqeyi, obroʻ-eʼtiborini oshirishning dolzarb masalalari muhokama qilindi.
Taʼkidlash joiz, uzoq yillar davomida taʼlim sohasiga yetarlicha eʼtibor berilmagani, mablagʻ bilan taʼminlanishdagi tizimli kamchiliklar va bir qator boshqa sabablar ushbu sohada koʻplab yirik muammolarni keltirib chiqardi. Uning izchil rivojlanishiga toʻsqinlik qildi. Hozirgi davrda shu muammolarni samarali hal etish uchun nafaqat tegishli qonunlar va boshqa normativ hujjatlarni qabul qilish va amaliyotini taʼminlash, balki sohada keng qamrovli islohotlarni bosqichma-bosqich amalga oshirish zarur.
Bugungi kunda mamlakatimiz iqtisodiyoti rivojlanishining asosiy drayveri sifatida taʼlim va ilm-fan deb tan olingan ekan, uning oʻzi qanday rivojlanishi kerak? Iqtisodiyotning tarmoqlari uchun intellektual va maʼnaviy salohiyatga ega, yuksak texnologiyalarga asoslangan ishlab chiqarishni boshqara oladigan mutaxassislar tayyorlash uchun nimalarga eʼtibor berish kerak? Tizimning jonkuyarlari – tarbiyachi-oʻqituvchilar, murabbiylarning faoliyatini samarali tashkil etish, ularning nufuzini oshirish va zarur shart-sharoitlarni yaratish ishlari mamlakatimizning turli hududlarida qanday tashkil etilgan? Shu masalalar kesimida viloyatlar, tumanlardagi holat toʻgʻrisida hududlarning mutassaddi rahbarlari va taʼlim tizimi xodimlari, pedagog-oʻqituvchilar majlisda gapirib berishdi. Soʻnggi davrda taʼlim tizimiga davlatning doimiy eʼtibori tufayli oʻqituvchi murabbiylarning maoshlari bosqichma-bosqich oshirib borilyapti. Taʼlim muassasalarini taʼmirlash, ularni jihozlash, darslik va oʻquv qoʻllanmalar bilan taʼminlash boʻyicha katta ishlar amalga oshirildi.
Lekin tizim faoliyatini yuksak xalqaro andozalar asosida qaytadan tashkil etish uchun yana juda koʻp, muhim chora-tadbirlarni amalga oshirish lozimligini davlat rahbari koʻrsatib oʻtdi. Bu borada ilgʻor xorijiy tajribani oʻrganish zarurligi taʼkidlandi. Xususan, taʼlim sohasida yuksak koʻrsatgichlarga erishgan Finlyandiya davlatining tajribasini mamlakatimizning taʼlim tizimiga qoʻllash vazifasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Taʼlim sifatini nazorat qilish komissiyasiga topshirildi.
Shuningdek, umumtaʼlim tizimida yuksak pedagogik mahoratga ega boʻlgan mutaxassislarni, xususan erkak oʻqituvchi-pedagoglarni jalb etishning muhim amaliy ahamiyati Xalq taʼlimi vazirligi va hududlarning rahbarlariga tushuntirildi. Shu bilan birga, mamlakatimizdagi yirik oliy taʼlim muassasalari professor-oʻqituvchilarini umumtaʼlim maktablari oʻqituvchilarini malaka oshirishi tizimiga jalb etib, ularga ilm-fanning soʻnggi yutuqlari asosida ilgʻor malaka oshirish tizimini tashkil etish topshirigʻi berildi. Bunday muhim ishlarga nafaqat poytaxtdagi universitetlar, balki viloyatlarda faoliyat koʻrsatayotgan oliygohlar ham jalb etiladi.
Taʼlim tizimi faoliyatini tashkil etishda vujudga kelishi mumkin boʻlgan muammolarni hal etishda viloyatlarning rahbarlari bevosita va faol ishtirok etishi zarurligi koʻrsatildi. Har bir viloyat, har bir tuman hokimini davriy ravishda oʻz hududidagi maktablarni oʻrganishi, vaqt topib oʻqituvchining dardini eshitishi va ularga amaliy yordam berishi taʼlim tizimining hayotimizdagi muhim rolini eʼtirof etilishini namoyon qiladi.
Taʼlim tizimiga davlat rahbari tomonidan bunday eʼtibor, taʼlim – bu umumxalq ishi deb qaralishi, tizim uchun barcha zarur mablagʻlarni pandemiya cheklovlari va iqtisodiy inqirozga qaramay toʻliq miqdorda ajratilishi, Oʻzbekistonning kelajagi zamonaviy taʼlim tizimiga asoslanganligining dalilidir.
Erkin ZOHIDOV,
Oliy Majlis Qonunchilik palatasining
Fan, taʼlim, madaniyat va sport masalalari qoʻmitasi raisi
Источник: XS.uz.

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:50:09
Grant asosida o‘qigan talabalar 3 yil ishlab berishi bekor bo‘ldimi? Grant asosida o‘qigan talabalar 3 yil ishlab berishi bekor bo‘ldimi?
Texnologiya fanidan 5-9 sinf qizlar uchun yangi yillik ish reja Texnologiya fanidan 5-9 sinf qizlar uchun yangi yillik ish reja
20-noyabr – Butunjahon bolalar kuni 20-noyabr – Butunjahon bolalar kuni
O'zbek tili attestatsiya savollari 2022-yil kuz fasli O'zbek tili attestatsiya savollari 2022-yil kuz fasli
Taʼlim tizimi rivoji uchun jamiyatning har bir aʼzosi masʼul Taʼlim tizimi rivoji uchun jamiyatning har bir aʼzosi masʼul
Fransuz tili fanidan 2020-2021 yillik ish rejalar to’plami (1-11-sinf) Fransuz tili fanidan 2020-2021 yillik ish rejalar to’plami (1-11-sinf)
My.dtm.uz kirish paroli yo’qolib qolsa qanday tiklanadi? My.dtm.uz kirish paroli yo’qolib qolsa qanday tiklanadi?
O'zini sevish xudbinlikmi? O'zini sevish xudbinlikmi?
Saida Zunnunova hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol Saida Zunnunova hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol
Bahorgi ta’til boshlanish vaqti. III chorak so’nggi o’qish kuni Bahorgi ta’til boshlanish vaqti. III chorak so’nggi o’qish kuni
Unutilmas dars (kichik ibratli hikoya) Unutilmas dars (kichik ibratli hikoya)
13-Noyabr - Xalqaro ko'zi ojizlar kuni 13-Noyabr - Xalqaro ko'zi ojizlar kuni
Kitob haqida she’rlar to‘plami kitoblarga she'rlar Kitob haqida she’rlar to‘plami kitoblarga she'rlar
Eksternat yakuniy davlat attestatsiyalari qanday o’tkaziladi? Eksternat yakuniy davlat attestatsiyalari qanday o’tkaziladi?
Tarix attestatsiya savollari 2022-yil kuz fasli Tarix attestatsiya savollari 2022-yil kuz fasli
8-mart tarixi. Xalqaro xotin-qizlar kuni qachondan nishonlana boshlagan? 8-mart tarixi. Xalqaro xotin-qizlar kuni qachondan nishonlana boshlagan?
8-sentabr DTM test natijalari e’lon qilindi 8-sentabr DTM test natijalari e’lon qilindi
O‘quvchilardan mobil telefonni olib qo‘yish mumkinmi? O‘quvchilardan mobil telefonni olib qo‘yish mumkinmi?
Mashhur blogerlarning kanallarida reklama qancha turadi? Mashhur blogerlarning kanallarida reklama qancha turadi?
Tursunboy Adashboyev hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol Tursunboy Adashboyev hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol