Har qanday sinfda ikkichilar, oʻrtacha oʻqiydiganlar va aʼlochilar boʻladi.
Baʼzilar oʻqishni “unutishadi”, baʼzilari esa yaxshi oʻqishni xohlashadiyu lekin bunga erisholmaydi. Bunday oʻquvchilar koʻpincha oʻzlariga “Qanday qilib aʼlochi boʻlish kerak?” degan savolni berishadi.
Eng yomoni, agar sen yaxshi oʻquvchi boʻlib tuyulsang ham, aʼlochilikka va besh baholarga birozgina tortmaysan. Aʼlo baholar olishni boshlash uchun sen maʼlum bir chiziqdan oʻtishing kerak. Avvaliga nega aʼlochi boʻlishni xohlashingni hal qilib ol, chunki yaxshi baho yaxshi bilimni anglatmasligini tushunishing kerak.
Mana bu maqolada maktabda a’lo bahoga o’qish muhimmi degan savolga javob izlab ko’rilgan.
Albatta, bu ularga eʼtibor berishning hojati yoʻq degani emas, lekin sen doim beshni ketidan quvmasliging zarur. Baʼzan bu sogʻliq boʻyicha muammolariga olib kelishi mumkin.
Agar sen aʼlochi boʻlishni xohlayotganingga amin boʻlsang, unda hech narsa oʻz-oʻzidan boʻlmasligini yodda tut. Sen uy vazifangga koʻproq vaqt sarflashni boshlashing va koʻp narsalarni oʻzing qilishing kerak boʻladi.
Yaxshi baho olish uchun koʻpincha senga qaysidir fanni bilmaslik yoki oʻqituvchidan qoʻrqish degan ishonch toʻsqinlik qiladi. Tabiiyki, hamma darslar yoki oʻqituvchilarni bir xilda sevish mumkin emas: senga biron bir dars yoki kimdir koʻproq, kamroq yoqadi.
Baʼzilar aʼlochi boʻlishlari mumkin emas, chunki maktabda ular hamma narsani tinglashadi va yozishadi, lekin uyda ular hech narsani takrorlamaydilar. Uy vazifangni belgilangan muddatdan bir kun oldin emas, balki aynan berilgan kunning oʻzida bajargan maʼqul. Bu sen uchun osonroq boʻladi, chunki oʻtilgan mavzu hali unutilmagan boʻladi. Agar qiyin vazifaga duch kelsang, oʻqituvchidan yoki sinfdoshlaringdan uni yechishga yordam berishini soʻrashga vaqt topasan. Bu ogʻzaki topshiriqlarga ham tegishli. Sen uni vazifa berilgan kunda yodla, oʻqituvchiga aytib berishdan avval shunchaki takrorlab qoʻy.
Nafaqat teoremalar va qoidalarni shunchaki yodlab qoʻyma, balki ularni bir necha marta oʻqib, maʼnosini chuqurroq oʻrganib chiq, shunda ular xotirangda umrbod qoladi. Teoremalarni yodlash emas, balki isbotlash bilan foydali boʻladi. Shuningdek, biron narsani tushunish uchun savol berishdan yoki yordam soʻrashdan qoʻrqmaslik kerak.
Agar hamma narsa tushunarli boʻlmasa, yana soʻrab, aniqlik kiritish zarur. Esingda boʻlsin, savollar berish ahmoqlik belgisi emas, bu mavzuni toʻliq anglash istagining dalilidir. Koʻp oʻqituvchilar hatto savollardan mamnun boʻlishadi, chunki ular uchun bu oʻquvchilar oʻz darsiga qiziqish bildirishining isbotidir. Bunday paytda oʻquvchilar oʻqituvchini jon quloqlari bilan hamma gaplarini tinglashadi. Doimo chalkashib, u yoki bu vazifa qanday hal qilinishini bilmaslikdan koʻra, bir marta soʻrab, hamma narsani toʻgʻri tushungan maʼqul.
Aʼlochi oʻquvchi boʻlish uchun koʻp mehnat qilish kerak. Ammo asosiysi, darslarga qancha vaqt sarflaganing emas, balki ular ustida ishlash qanday tuzilganligidadir. Va eng muhimi, unutma, odamlar maktabga baho olish uchun emas, balkim bilim olish uchun boradilar.
Одни «забывают» читать, а другие хотят хорошо читать, но не могут. Такие студенты часто спрашивают себя: «Как мне стать лучше?» они спрашивают.
Что еще хуже, слова, которые я могу написать, я часто ошибаюсь. Вам нужно пересечь определенную черту, чтобы начать получать хорошие оценки. Прежде всего, решите, почему вы хотите преуспеть, ведь вам нужно понимать, что хорошая оценка не означает хороших знаний.
В этой статье мы попытаемся ответить на вопрос, насколько важно хорошо учиться в школе.
Конечно, это не значит, что на них не нужно обращать внимание, но не стоит постоянно гнаться за пятеркой. Иногда это может привести к проблемам со здоровьем.
Если ты уверен, что хочешь быть лучшим, то помни, что ничего не происходит само собой. Вам нужно будет начать уделять больше времени домашней работе и делать ее самостоятельно.
Уверенность в незнании предмета или боязнь учителя часто мешает вам получить хорошую оценку. Конечно, не все уроки или учителя одинаковы: вам нравится урок или кто-то более или менее.
Некоторые могут быть не очень хороши, потому что в школе они все слушают и пишут, а дома ничего не повторяют. Лучше делать домашнее задание в тот же день, а не накануне. Так вам будет легче, так как тема не будет забыта. Если перед вами стоит сложная задача, у вас будет время попросить учителя или одноклассников помочь вам ее решить. Это относится и к устным заданиям. Запомните его в тот день, когда вам дадут задание, и просто повторите его перед тем, как сказать учителю.
Вы не только запоминаете теоремы и правила, но вам приходится читать их несколько раз и изучать их значения, чтобы они навсегда остались в вашей памяти. Полезно доказывать теоремы, а не запоминать их. Также не бойтесь задавать вопросы или просить помощи, чтобы что-то понять.
Если все не понятно, переспросите и уточните. Помните, задавать вопросы — это не признак глупости, это признак желания полностью разобраться в предмете. Многие учителя даже довольны вопросами, потому что для них это признак того, что ученики заинтересованы в их уроке. В это время учащиеся всем сердцем слушают учителя. Лучше один раз спросить и все понять, чем растеряться и не знать, как решить ту или иную задачу.
Чтобы быть отличником, нужно много работать. Но ключ не в том, сколько времени вы тратите на уроки, а в том, как построена работа над ними. И, самое главное,помните, люди ходят в школу не за оценками, а за знаниями.
Источник: edurtm_uz