Hozirda O‘zbekistonda mingdan ziyod maktab filiallari mavjud. Tahlillarga ko‘ra, ularning 300 tasi qo‘lbola usulda aholi tomonidan qurilgan.
Bu haqda 24-oktabr kuni AOKAda o‘tkazilgan matbuot anjumanidan so‘ng jurnalistlarga intervyu bergan xalq ta’limi vaziri ta’kidlab o‘tdi, deya
xabar bermoqda “Daryo” nashri.
Sherzod Shermatovning aytishicha, olis va tog‘li hududlardagi maktab filiallarini ta’mirlash yoki faoliyatini tugatish mahalliy hokimliklar ixtiyorida. Chunki bu bo‘yicha davlat rahbari tegishli topshiriqlarni bergan.
“Oxirgi ikki yil ichida maktablarga nisbatan investitsiya o‘zgardi. Ungacha maktablarga investitsiya kiritilmagan, asosan, kollej va akademik litseylarga investitsiya bo‘lgan. Aholimizning ham, iqtisodiyotimizning ham ahvoli maqtanadigan darajada emas. Buni tan olishimiz kerak, bu berkitadigan narsa emas.
Internetda ko‘p muhokama qilinadigan video va suratlardagi sinfxonalar, asosan, maktab filiallaridagi holat bo‘lib chiqadi. Chekka va tog‘li hududlardagi aholining o‘zi hashar yo‘li bilan qurgan binoni filial qilib ochib qo‘yishgan. Chunki asosiy maktab ularga ancha uzoq, transport muammosi bor. Ko‘p filiallar paxsadan qo‘l uchida qurilgani uchun ahvoli qo‘rqinchli holatda bo‘ladi. Bu kabi filiallar SSR davrida ham, undan keyin ham davlat dasturi bo‘yicha bunyod etilmagan. Aholi sonining oshishi natijasida yoshlar safi ham kengaymoqda. Shu bois ko‘proq maktablar, ta’lim maskanlari qurishimiz lozim. Shuncha yil qilinmagan ishni ikki yilda amalga oshirib bo‘lmaydi.
Ayni paytda mamlakatimizda 1170 ta maktab filiallari bor. Tahlil qilib ko‘rsak, mavjud filiallarda tizimdagi o‘quvchilarning bir foizi tahsil olmoqda. Taxminan, 300 ta filial qo‘lbola usulda qurilgan, ya’ni aholining o‘zi qurib olgan, ta’mirlanmagan. O‘sha qishloqlarda aholi soni ham oz, u yerlarda suv, yo‘l, elektr muammolari ham bor. Lekin doim maktab filiallari muhokama qilinadi. Ota-onalar farzandini uzoq masofadagi maktabga yuborgisi kelmaydi, yo‘l ham juda uzoq. Bu singari muammolarga markazlashgan kompleks asosida yondashish kerak.
Shu o‘rinda aytish kerakki, Prezidentimiz eski ko‘rinishdagi maktab filiallari bo‘yicha mahalliy hokimliklar oldiga vazifa qo‘ygan. Filiallarning barchasini ta’mirlash yoki yopib, asosiy maktab tarkibiga qo‘shib yuborish yoxud to‘laqonli maktabga aylantirish topshirig‘i berilgan. Hokimliklar Prezident topshirig‘ini bajarishsa, filiallar muammosi o‘z-o‘zidan hal bo‘ladi”, — dedi xalq ta’limi vaziri.
В настоящее время в Узбекистане насчитывается более тысячи филиалов школ. Согласно анализу, 300 из них были построены местными жителями вручную.
Об этом заявила министр народного просвещения в беседе с журналистами после пресс-конференции в АОКА 24 октября, передает Дарья.
Шерзод Шерматов сказал, что местные власти должны ремонтировать или закрывать филиалы школ в отдаленных и горных районах. Потому что глава государства дал соответствующие поручения.
«Инвестиции в школы изменились за последние два года. До этого не было инвестиций в школы, в основном в колледжи и академические средние школы. Состояние нашего населения и экономики не похвально. Мы должны признать, что это не то, что нужно скрывать.
Классы с видео и фото, которые часто обсуждают в интернете, оказываются, в основном, в школьных филиалах. Жители труднодоступных и горных районов открыли филиал здания, которое построили хашары. Поскольку основная школа находится слишком далеко для них, возникает проблема с транспортом. Многие ветки находятся в плохом состоянии, потому что построены из хлопка. Такие ветки не строились по госпрограмме ни во времена СССР, ни после. В результате роста населения расширяются и ряды молодежи. Поэтому нам нужно строить больше школ, больше учебных заведений. То, что вы не сделали годами, вы не сможете сделать за два года.
В настоящее время в стране насчитывается 1170 филиалов школ. Согласно анализу, один процент студентов системы учится в существующих филиалах. Около 300 веток построены вручную, то есть построены населением и не ремонтировались. Эти деревни также малонаселены, в них есть проблемы с водой, дорогами и электричеством. Но школьные отделения всегда обсуждаются. Родители не хотят отправлять своих детей в дистанционную школу, а дорога слишком длинная. К подобным проблемам необходимо подходить на централизованной комплексной основе.
Следует отметить, что Президент поставил перед местными властями задачу по старым школьным отделениям. Стояла задача отремонтировать или закрыть все филиалы и добавить их к основной школе или превратить ее в полноценную школу. Если хокимияты будут выполнять поручения Президента, проблема филиалов решится сама собой», — сказал министр народного просвещения.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:50:01