Mamlakatimizda umumiy o‘rta ta’lim muassasalari o‘quvchilarini 7-sinfdan boshlab kasbga yo‘naltirish ishlarini amalga oshirish, ularning dastlabki kasbiy tayyorgarligini tashkil etish, yuqori sinflarda zamonaviy kasb-hunar egallashlari uchun tegishli shart-sharoitlar yaratish hamda ularning har tomonlama yetuk malakali mutaxassis bo‘lib yetishishlarini ta’minlash, shuningdek yoshlar orasida o‘zini-o‘zi band qilish kabi mehnat shakllarini rivojlantirish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘quvchi-yoshlarni kasb-hunarga tayyorlash tizimini rivojlantirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarori loyihasi tayyorlandi va muhokama uchun
e’lon qilindi.
Bu haqda Xalq ta’limi vazirligi matbuot xizmati
ma’lum qildi.
Qaror loyihasi bilan umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida O‘quvchi yoshlarni kasb-hunarga tayyorlashning yangi tizimini joriy etish taklifi berilmoqda.
Unga ko‘ra yangi tizimni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlari quyidagilardan iborat:
umumiy o‘rta ta’lim muassasalari mutaxassislari tomonidan o‘quvchilarni 7-sinfdan boshlab kasb-hunar egallash va o‘zini o‘zi band qilish orqali xizmatlar ko‘rsatish (frilansing) yo‘nalishlariga qiziqishlarini aniqlash va bunday o‘quvchilarning ma’lumotlari bazasini yaratish;
8-9-sinf o‘quvchilariga dasturchi, dizayner, tarjimon kabi istiqbolli kasblar uchun poydevor bo‘ladigan bilim va ko‘nikmalar berish;
o‘quvchilarining kasbiy moyilligi bo‘yicha o‘tkazilgan tahlillar asosida 9-sinfdan so‘ng kelgusida aniq ishchi kasblar bo‘yicha kasb-hunar maktablarida ta’lim olishi mumkin bo‘lgan o‘quvchilar o‘rtasida kasbga yo‘naltirish ishlarini olib borish;
umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining 10–11-sinf o‘quvchilarini tanlov fanlari yo‘nalishidagi (variativ) o‘quv reja asosida kasb-hunarga yo‘naltirish shuningdek, kasb-hunar o‘rgatuvchi davlat va nodavlat tashkilotlarda vaucher tizimi asosida yuqori malaka talab qilinmaydigan kasblarga o‘rgatish nazarda tutilmoqda.
Shuningdek, kasb-hunarga o‘rgatish kurslarini tamomlagan umumiy o‘rta ta’lim muassasalari o‘quvchilarining kasb-hunar ko‘nikmalarini amaldagi kvalifikatsiya ramkalari asosida baholash, tegishli (xalqaro) sertifikat va rezidentlik maqomini berish bo‘yicha mas’uliyati cheklangan jamiyat shaklidagi sertifikatsiyalash markazini tashkil etish taklifi ham berilmoqda.
Markazning asosiy vazifalaridan biri bitiruvchilarning malaka va ko‘nikmalarni baholash hamda sertifikatlash maqsadida rivojlangan mamlakatlarda faoliyat ko‘rsatuvchi xalqaro va xorijiy sertifikatlash tashkilotlari bilan hamkorlikda ish olib boradi.
Yuqorida qayd etilganidek, O‘quvchi yoshlarni kasb-hunarga tayyorlashning yangi tizimini joriy etish orqali o‘quvchi yoshlarni maktab davridan kasb-hunar egallashga bo‘lgan qiziqishlarini oshirish, hech bo‘lmaganda bitta kasb egallab chiqishlari uchun zamin yaratadi. Bu esa o‘z navbatida oliy ta’lim muassasasiga kira olmagan bitiruvchilar bandligini ta’minlash uchun muhim omil bo‘lib xizmat qiladi.
В нашей стране осуществление профориентации учащихся общего среднего образования с 7 класса, организация их начальной профессиональной подготовки, создание соответствующих условий для приобретения современных профессий в старших классах и их всестороннего профессионального развития. В целях обеспечения повышения квалификации специалистов, а также развития форм работы среди молодежи, таких как самозанятость, Президент Республики Узбекистан «Дополнительные меры по развитию системы профессионального обучения студентов Проект постановления» О мерах» был подготовлен и вынесен на обсуждение.
Об этом сообщает пресс-служба Министерства народного образования.
В проекте постановления предлагается ввести новую систему профессиональной подготовки учащихся в системе общего среднего образования.
По его словам, основными направлениями внедрения новой системы являются:
определить заинтересованность специалистов общего среднего образования в оказании услуг (фрилансе) обучающимся через приобретение профессии и самозанятость с 7 класса, и обучение таких обучающихся создать базу данных;
Обеспечить учащихся 8-9 классов знаниями и навыками, которые станут основой для перспективной карьеры, такой как программист, дизайнер и переводчик;
На основании анализа профессиональной направленности учащихся после 9 класса провести профориентационную работу среди учащихся, которые в дальнейшем могут обучаться в профессионально-технических училищах по конкретным рабочим профессиям.
Ориентация учащихся 10-11 классов общего среднего образования на профессию на основе (вариативного) учебного плана в области элективных наук, а также на основе ваучерной системы в государственных и негосударственных организациях профессионального образования обучение профессиям, не требующим высокой квалификации.
Также общество с ограниченной ответственностью для оценки профессиональных навыков обучающихся общего среднего образования, прошедших курсы профессионального обучения на основе действующих квалификационных рамок, выдачи соответствующих (международных) сертификатов и статуса резидента. удостоверяющий центр в виде
Одной из основных задач центра является сотрудничество с международными и зарубежными сертификационными организациями, действующими в развитых странах, для оценки и сертификации квалификации и навыков выпускников.
Как отмечалось выше, внедрение новой системы профессионального обучения учащихся повысит интерес учащихся к профессии еще со школьной скамьи, создав основу для занятия ими хотя бы одной профессией. Это, в свою очередь, является важным фактором обеспечения трудоустройства выпускников, не имеющих возможности поступить в высшие учебные заведения.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:48:21