Har bir kasbda eng kichik xatolik noxush oqibatlarga olib keladi. Tibbiyotda noto’g’ri tashxis bemorning o’limiga, buxgalteriyada noto’g’ri hisob tashkilotning tanazzuliga olib keladi. Ammo o’qituvchi xato qilsa taqdirlar buziladi, butun boshli jamiyat izdan chiqadi.
Faqat buni shu vaqtning o’zida isbotlash deyarli imkonsizdir.
O’qituvchining xato qilishiga quyidagi sabablarni kiritish mumkin:
Tajribasizlik
Ortiqcha ish yuki
Shaxsiy muammolar
Og’ir xarakter
Befarqlik
Kasbini sevmaslik
Aslida xato qilish emas, xatoni tuzatmaslik yomon. Quyida ko’plab o’qituvchilar yo’l qo’yadigan asosiy xatolarni sanab keltiraman. Bu mening nuqtai nazarim.
Aksariyat o’qituvchilar mavzuni faqatgina darslikda qanday berilgan bo’lsa xuddi shunday qilib gapirib beradi yoki yozdiradi. Naqadar zerikarli! Binobarin, darslik har bir o’quvchining qo’lida kitob shaklida ham, electron shaklda ham bor. Bugungi kun o’quvchisi darslikdagi materiallarga qanoat qilmaydi. Zamonaviy o’qituvchi o’quvchilar hurmatini qozonish uchun yangi bilimlar bilan qurollanib borishi, mavzuni hayotiy voqealar asosida dalillashi lozim. Darslikka bog’lanib qolmaslik va darslikdan uzoqlashmaslik kerak.
O’qituvchilar fan olimpiadasi va bilimlar bellashuviga tayyorlayotgan o’quvchilariga e’tiborliroq bo’lib boshqa o’quvchilarga nisbatan adolatsizlikka yo’l qo’yayotganliklarini unutib qo’yishadi. A’lochi odobli o’quvchilarni urishqoq bilimsiz o’quvchilardan ustun qo’yish ham yaramaydi. O’qituvchi ilm ziyosini barchaga birdek ulashishi darkor.
Ba’zan o’quvchilarning kundaligida 1 fandan 1 kunda 2ta, 3 ta hatto 4 talab 5 baho qo’yilganligini uchratamiz. O’qituvchilar buni qo’shimcha rag’bat deb izohlashadi. Lekin bu o’quvchini o’rganishga emas, bahoga bo’lgan ishtiyoqlarini oshiradi xolos. 1 dars uchun 1 ta bahodan boshqasi ko’plik qiladi.
Ko’p o’qituvchilar aytganni qilmaydigan, vazifalarni bajarmayotgan o’quvchilarga “choragingga baho qo’yib bermayman”, “seni sinfda qoldirib yuboraman” deb qo’rqitmoqchi bo’ladi. Aksariyat hollarda o’sha o’quvchilar choragiga ham baho oladi, keyingi sinfga ham o’tadi faqat, o’qituvchining hurmati to’kilgani qoladi.
O’quvchi baribir bolada, ba’zan chidab bo’lmas darajada quyushqondan chiqib ketadi. Nima bo’lganda ham “sen odam bo’lmaysan”, “padarla’nat”, “iflos” va shunga o’xshash og’ir so’zlar bilan shaxsiyatga tegish eng katta xatolardan biridir.
O’quvchilar ba’zan darslarda uxlab qolish holatlari ham uchrab turadi. Bunga asosiy sabab mashg’ulotlar bir xilda davom etishi. Jismoniy tarbiya darslarini yomon ko’radigan o’quvchi bo’lmasa kerak. Sababi, ushbu darsda barcha harakatlarni ularning o’zlari bajarishadi. Boshqa fanlarda ham o’qituvchi yo’nalish berib qolganini o’quvchilarning o’zlariga qo’yib bergani ma’qul. O’qituvchi har doim ijodkor bo’lmog’I kerak.
Qani menga bunday o’qituvchi yo’q deb aytingchi? Bu haqiqatga ko’z ummaslik kerak. Hattoki dars konspektlarini ham o’quvchilarga yozdiradigan o’qituvchilar hamtopiladi. Jurnal va konspekt o’qituvchining noni, bu xatolarni umuman kechirib bo’lmaydi.
Faqat gapirib, tushuntirib maqsadga yetib bo’lmaydi. Nemis pedagogi A.F.Distervegning fikricha
«Nоqоbil o’qituvchi haqiqatni shunchaki aytadi-qo’yadi, yaxshisi esa uni tоpishga o’rgatadi».
O’qituvchilik ham jismoniy, ham ruhiy jihatdan yetarlicha toliqtiradigan kasbdir. O’qituvchi shaxsi yilda bir marotaba bo’lsa ham bahavo joylarda, tog’larda, sanatoriyalarda dam olishi zarur deb hisoblayman. Aytishadiku, yaxshi dam olishni bilmagan kishi yaxshi ishlashni ham bilmaydi.
Aslida yaxshi o’qituvchi bo’lish uchun zo’riqmaslikning iloji yo’q. Shunday bo’lsada me’yorni unutmaslik shart. Aziz o’qituvchi, siz farzandlaringizga ham keraksiz, o’zingizni doim ehtiyot qiling!
Малейшая ошибка в любой профессии приводит к неприятным последствиям. Ошибочный диагноз в медицине приводит к смерти больного, а просчет в бухгалтерии ведет к краху организации. Но если учитель совершит ошибку, судьба будет разрушена, и все общество погибнет.
В настоящее время доказать это практически невозможно.
Вот некоторые из причин, по которым учитель может совершить ошибку:
Неопытность
Избыточная рабочая нагрузка
Личные проблемы
Тяжелый характер
Безразличие
Не любить профессию
На самом деле плохо не ошибиться, не исправить ошибку. Вот некоторые из наиболее распространенных ошибок, которые допускают многие учителя. Это моя точка зрения.
Ошибка 1: ограничиваться только учебником
Большинство учителей говорят или пишут по теме только так, как это делается в учебнике. Как скучно! В результате учебник доступен каждому учащемуся как в книжной, так и в электронной форме. Сегодняшний школьник не удовлетворен учебником. Современный учитель должен быть вооружен новыми знаниями, чтобы завоевать уважение учеников, доказать предмет на основе реальных событий. Не придерживайтесь учебника и держитесь подальше от учебника.
Ошибка 2: Быть несправедливым
Учителя более внимательно относятся к своим ученикам, готовящимся к научным олимпиадам и олимпиадам знаний, и забывают, что они несправедливы по отношению к другим ученикам. Учеников с хорошим поведением не следует отдавать предпочтение некомбатантам. Учитель должен делиться знаниями науки со всеми.
Ошибка 3: 4 из 5 оценок за хорошее участие
Иногда в дневнике ученика мы встречаем 2, 3 или даже 4 требования и 5 оценок по 1 предмету в день. Учителя трактуют это как дополнительный стимул. Но это повышает интерес ученика не к обучению, а к цене. За 1 урок ставится более 1 оценки.
Ошибка 4: Я оставлю тебя в классе!
Многие учителя пытаются запугать учеников, которые не делают то, что им говорят, которые не делают домашнее задание, говоря: «Я не буду ставить вам оценку» или «Я оставлю вас в классе». В большинстве случаев такие ученики получат оценку за четверть и перейдут в следующий класс, оставив только уважение учителя.
Ошибка № 5: «Сено нельзя отдыхать»
Студент еще ребенок, иногда нестерпимо раздутый. В конце концов, касаться человека резкими словами вроде «ты не человек», «папа», «грязный» и так далее — одна из самых больших ошибок.
Ошибка 6: Ведение урока одинаково
Ученики иногда засыпают на уроках. Основная причина этого в том, что обучение продолжается в том же духе. Наверное, не тот школьник, который ненавидит уроки физкультуры. Потому что на этом уроке они все делают сами. По другим предметам учителю лучше оставить направление ученикам. Учитель всегда должен быть творческим.
Ошибка 7: Написание журнала для читателя
Расскажите, пожалуйста, что за история с большими щенками….. Этот факт необходимо учитывать». Есть даже учителя, которые пишут планы уроков для учеников. Журнал и заметки учителя — хлеб, эти ошибки вообще непростительны.
Ошибка 8: Только объяснение
Невозможно достичь цели, просто говоря и объясняя. По мнению немецкого педагога А. Ф. Дистервега
«Некомпетентный учитель просто говорит правду, и лучше всего научить его находить ее».
Ошибка 9: Не отдыхать
Учитель – это профессия, которая изнуряет как физически, так и умственно. Я лично считаю, что учитель должен хотя бы раз в году отдыхать на воздухе, в горах, в санаториях. Говорят, что человек, который не умеет хорошо отдыхать, не умеет даже хорошо работать.
Ошибка 10: много работать
На самом деле невозможно не стремиться быть хорошим учителем. Однако важно помнить о норме. Дорогой учитель, ты тоже нужен своим детям, всегда береги себя!
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:44:39