Jonrid Abdullaxonov hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol
Jonrid Abdullaxonov hayoti, ijodi, asarlari, faoliyati, tarjimai hol, batafsil ma’lumotlar
Adabiyotimizga oʻtgan asrning 50-yillarida bir guruh isteʼdodli yosh ijodkorlar kirib keldi. Ular orasida Jonrid Abdullaxonovning ham oʻziga munosib oʻrni bor. U 1929 yili Namanganda oddiy mehnatkash oilasida dunyoga kelgan.
Beshafqat urush uning murgʻak taqdiriga ham oʻz changalini solgan. Avvaliga onasi Shahribonu hamshira sifatida frontga ketib, yil oʻtmay, undan qoraxat kelgan. Koʻp oʻtmay otasi Muhiddin Abdullaxonov jangga ketib qaytmagan. Bor-yoʻgʻi 14 yoshga kirgan Jonrid taqdir soʻqmoqlaridan oʻtib, Namangandan Toshkentga piyoda yoʻl oladi.
Jonrid Abdullaxonov avval Oʻrta Osiyo Davlat universitetining jurnalistika fakultetini, soʻng Moskvadagi Oliy adabiyot kursini tugatdi. Bir tomondan Oydin, Said Ahmad, Hamid Gʻulom, Hakim Nazir, Turob Toʻla, ikkinchi tomondan Konstantin Paustovskiy, Stepan Zlobin kabi adiblar unga ustozlik qildilar. Radio va televideniyedagi hamda Oʻzbekiston Yozuvchilar uyushmasidagi ijodiy muhit uning yozuvchi boʻlib shakllanishida maktab vazifasini oʻtadi.
Jonrid Abdullaxonovning birin-ketin “Maktabdoshlarim” (1952) nomli birinchi sheʼriy toʻplami, “Hikoyalar” (1956), “Toʻyga kelinglar” (1960), “Tong yorishgan sohilda” (1962) kabi hikoyalar toʻplamlari nashr etildi. Ularda yosh nasllarning, tengdoshlarining hayoti, muhabbati, tashvish va intilishlari oʻz ifodasini topdi. Uning “Gulchehra” (1962) qissasi yoʻl xususida, qurilish-bunyodkorlik haqida edi. Adibning birinchi yirik epik asari ‒ “Yoʻl” (1964) romani ham xuddi shu bunyodkorlik, inson tashvishlari, hayot kechinmalari haqida hikoya qiladi. Shundan soʻng muallifning ketma-ket “Borsa-kelmas” (I-II kitob, 1978–1980), “Xonadon”, “Suiqasd” (1991) kabi romanlari chop etildi.
“Toʻfon” ishchilar sinfi hayotidan hikoya qilsa, “Borsa-kelmas” romanida Orol dengizi muammosi, ona tabiat muhofaza masalalari oʻz ifodasini topgan. “Suiqasd” romanida esa mehnatkashlarning haqqiga xiyonat qilgan, jamiyatni maʼnaviy-iqtisodiy inqirozga olib kelgan, yulgʻich, poraxoʻr va koʻzboʻyamachilarning aft-angori fosh etilgan. Xuddi shunday holat adibning “Tergov” (2000) romanining ham magʻziga singdirib yuborilgan. Adibning “Oh, oʻsha koʻzlar” (2002) toʻplamidan soʻnggi yillarda yaratgan hikoyalari, hangoma va xotiralari oʻrin olgan.
Foydalanilgan adabiyot

“Oʻzbek adiblari” (S. Mirvaliyev, R. Shokirova. Toshkent, Gʻafur Gʻulom nomidagi adabiyot va sanʼat nashriyoti, 2016) kitobidan.


Жизнь Джонрида Абдуллаханова, творчество, творчество, биография, подробная информация
В 50-х годах прошлого века в нашу литературу вошла группа талантливых молодых художников. Среди них Джонрид Абдуллаханов занимает достойное место. Он родился в 1929 году в Намангане в простой рабочей семье.
Жестокая война также наложила свой отпечаток на его судьбу. Сначала его мать Шахрибону ушла на фронт медсестрой, а через год заболела. Вскоре после этого его отец, Мухиддин Абдуллаханов, не вернулся на войну. Джонрид, которому было всего 14 лет, прошел пешком из Намангана в Ташкент.
Джонрид Абдуллаханов сначала окончил факультет журналистики Среднеазиатского государственного университета, затем Высшие литературные курсы в Москве. С одной стороны, его наставниками были такие писатели, как Айдын, Саид Ахмад, Хамид Гулам, Хаким Назир, Туроб Тола, с другой стороны, Константин Паустовский и Степан Злобин. Творческая среда на радио и телевидении, а также в Союзе писателей Узбекистана сыграла свою роль в его становлении как писателя.
Один за другим издавался первый сборник стихов Джонрида Абдуллаханова «Мои одноклассники» (1952), «Рассказы» (1956), «Приходи на свадьбу» (1960), «На берегу на рассвете» (1962). Они отражают жизнь, любовь, заботы и чаяния подрастающего поколения и их сверстников. Его рассказ «Гульчехра» (1962) был о дороге, о строительстве. Первое крупное эпическое произведение автора «Дорога» (1964) рассказывает ту же историю творчества, человеческих забот и жизненных переживаний. После этого автор опубликовал серию романов, таких как «Борса-кельмас» (Книги I-II, 1978-1980), «Дом», «Покушение» (1991).
Если «Наводнение» рассказывает о жизни рабочего класса, то «Борса-Кельмас» отражает проблемы Аральского моря и матушки-природы. Роман «Покушение» раскрывает предательство прав трудящихся, нравственный и экономический кризис общества, афтоз жуликов, взяточников и мошенников. Похожая ситуация заложена в романе автора «Следствие» (2000). Авторский сборник «Ох уж эти глаза» (2002) содержит рассказы, хангомы и воспоминания, созданные в последние годы.

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:56:27