128 yil avval 1889 yil 31 martda Parijda Eyfel minorasining tantanali ochilish marosimi bo’lib o’tgan. Shu kuni minora konstruktori Gustav Eyfel uning uchiga Fransiya bayrog’ini o’rnatgan.
Quyida Fransiya belgisi hisoblangan va Parijning eng diqqatga sazovor joylaridan biri hisoblangan Eyfel minorasi haqida ma’lumotlarni
keltiramiz.
1. 1889 yilda tantanali ravishda ochilgan Eyfel minorasi o’sha davrda dunyoning eng baland qurilmasi hisoblangan. Biroq 1930 yilga kelib Nyu-Yorkdagi “Kraysler” kompaniyasining balandligi 320 metrlik osmono’par binosi Eyfel minorasidan o’zib ketdi. Bugungi kunda esa minora Fransiyadagi baland qurilmalar ichida bor-yo’g’i beshinchi o’rinni egallaydi.
2.Bir qarashda Eyfel minorasi bir xil rangda ko’rinadi. Aslida qurilma 3 xil tusga bo’yalgan. Minora asosi to’q rangda bo’lib, cho’qqisi eng och rangda bo’yalgan. Har yetti yilda minorani bo’yash uchun 60 tonna bo’yoq sarflanadi.
3. Minoraning ikkinchi qavatida mashhur bosh-oshpaz Alen Dukass xo’randalar uchun restoran ochgan.
4. 1912 yilda palto-parashyut ixtirochisi o’z ixtirosini Eyfel minorasida sinab ko’rmoqchi bo’lib, minoraning uchinchi qavatidan sakrab, halok bo’ldi.
5.Ikkinchi jahon urushi davrida fransuzlar nemislarga taslim bo’lishdan avval sabotaj uyushtirdilar. Ular dushman minoraga chiqib, shahar manzarasini tomosha qila olmasligi uchun liftni ishdan chiqardilar. Biroq Gitler minoraga piyoda chiqishdan erinmadi. 1944 yilda lift tuzatildi va barcha ittifoqchi askarlarga bepul kirishga ruxsat berildi.
6.Eyfel minorasining kichik nusxalari dunyoning turli burchaklarida bor: Amerikaning Las-Vegasida, Xitoyning Guanjou va Shenchjena, Ruminiyaning Slobozi shaharlarida, shuningdek Kopengagen (Daniya), Varna (Bolgariya), Aktau (Qozog’iston) va hokazo.
7.Gustav Eyfel minoraga o’sha davrning mashhur 72 nafar faransuz muhandislari, olimlar va matematiklarning ismini o’yib yozgan.
8. 1925-34 yillarda Citroen avtomobil kompaniyasi minoraning to’rt tomoniga reklamasini joylashtirgan. Bu o’sha davrning eng katta reklamasi bo’lgan.
9.Minoraning montaj ishlari bajarilayotganda bir odam baxtsiz hodisa tufayli halok bo’lgan.
10. Tomas Edison Eyfel minorasini borib ko’rganda hayratda qolgan. Mehmonlar uchun taassurotlar kitobida shunday so’zlarni yozib qoldirgan: “Buyuk Yaratuvchi – Xudoga tahsin o’qiganday, zamonamizning muhandislik san’atining yirik va hayrotomuz ijodining asoschisi janob Eyfelga tasannolar aytaman. Tomas Edison.”
128 лет назад, 31 марта 1889 года, в Париже состоялось торжественное открытие Эйфелевой башни. В тот же день дизайнер башни Густав Эйфель поместил на ее вершине французский флаг.
Ниже вы найдете информацию об Эйфелевой башне, символе Франции и одной из самых известных достопримечательностей Парижа.
1. Эйфелева башня, открытая в 1889 году, в то время была самым высоким зданием в мире. Однако к 1930 году небоскреб Chrysler высотой 320 футов в Нью-Йорке превзошел Эйфелеву башню. Сегодня башня является лишь пятым по высоте зданием во Франции.
2. На первый взгляд Эйфелева башня выглядит того же цвета. На самом деле устройство окрашено в 3 разных цвета. Основание башни темное, а вершина окрашена в самый светлый цвет. Каждые семь лет на покраску башни уходит 60 тонн краски.
3. На втором этаже башни известный шеф-повар Ален Дюкасс открыл для клиентов ресторан.
4. В 1912 году изобретатель пальто-парашюта попытался испытать свое изобретение на Эйфелевой башне, прыгнул с третьего этажа башни и погиб.
5. Во время Второй мировой войны французы саботировали немцев, прежде чем сдаться. Они забрались на вражескую башню и сломали лифт, чтобы не видеть городской пейзаж. Однако Гитлер не постеснялся подойти к башне пешком. В 1944 году лифт отремонтировали, и все войска союзников получили свободный доступ.
6. Уменьшенные копии Эйфелевой башни имеются в разных уголках мира: в Лас-Вегасе, США, Гуанчжоу и Шэньчжэне, Китае, Слобожи, Румынии, а также в Копенгагене (Дания), Варне (Болгария), Актау (Казахстан). ) и другие.
7. Густав Эйфель выгравировал на башне имена 72 известных французских инженеров, ученых и математиков того времени.
8. В 1925-34 годах автомобильная компания Ситроен разместила рекламу со всех четырех сторон башни. Это был один из крупнейших рекламных роликов того времени.
9. Один человек погиб в аварии при монтаже башни.
10. Томас Эдисон был поражен, когда посетил Эйфелеву башню. В книге впечатлений для гостей он писал: «Я восхваляю господина Эйфеля, основателя великого и дивного творения современной инженерии, как бы восхваляя Великого Творца, Бога. Томас Эдисон. »
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:57