Yoshlarni yodlashga emas, fikrlashga chorlaydigan metodika yaratish kerak
Davlatimiz rahbari oʻqituvchi va murabbiylar kuni munosabati bilan soha vakillariga yoʻllagan tabrik nutqida taraqqiyotning tamal toshi ham, mamlakatni qudratli, millatni buyuk qiladigan kuch ham ilm-fan, taʼlim va tarbiya ekanligini alohida taʼkidladi.
Zero, bugun qaysi sohani olmaylik, zamonaviy yetuk kadrlarni tarbiyalamasdan turib farovon hayotga erishish qiyinligi kundek ravshan.
Binobarin, har bir oila, har bir kelajak avlod hayoti maktab bilan bogʻlanganini, bu masala davlatning, jamiyatning eng muhim yumushi ekanini inkor etib boʻlmaydi. Ayniqsa, bugungi modernizatsiya jarayonlari, islohot va oʻzgarishlar natijadorligi maktab taʼlimiga, yangi avlod kadrlarini yetishtirish masalasiga borib taqalayotgan bir vaqtda mazkur masala oʻta dolzarbdir.
Shu maʼnoda qishloq va shaharlarda taʼlim-tarbiya, madaniyat va maʼnaviyat tarqatadigan fidoyi insonlar sifatida maktab direktorlari va muallimlarga koʻp narsa bogʻliq. Negaki, maktablar nafaqat taʼlim maskani, balki mahallaning madaniy, intellektual markazi hamdir.
Bugun davr jamiyatda muallimning obroʻ-eʼtibori va maqomini koʻtarish, oʻquv dasturlari va metodikasini toʻliq qayta koʻrib chiqish, maktabni taʼlimning keyingi bosqichlari bilan uzviy bogʻlash, oʻqituvchilarni ortiqcha qogʻozbozlikdan xalos etib, oʻz ustida koʻproq ishlashi uchun sharoit yaratish va shuni ragʻbatlantirish, maktab infratuzilmasi va undagi maʼnaviy muhitni yaxshilashni talab qilmoqda. Shu jihatdan joylardagi rahbarlarning, mahalliy kengashlarning ushbu muhim masalaga yondashuvi va eʼtiborini tubdan oʻzgartirish, ularning masʼuliyati, javobgarligi va hisobdorligi mexanizmlari koʻrib chiqilib, amaliyotga tatbiq etilmoqda.
Tan olish kerak, ayrim hollarda maktablarda oʻquvchilarni yodlashga oʻrgatadigan metodika bilan faoliyat yuritiladi. Bu esa kutilgan natijani bermaydi. Endilikda farzandlarimizni fikrlashga chorlaydigan metodika yaratish zarur. Masalan, bu borada Finlyandiya tajribasini olish mumkin. Ushbu mamlakat umumiy savodxonlik, tabiiy fanlar va matematika boʻyicha dunyoda eng ilgʻorlardan biri sanaladi. Oʻquvchilar oʻqituvchi bilan birga fikrlaydi, undan fikrlash, tasavvur qilish, aniq yechim topish boʻyicha motivatsiya oladi, savodxonlik ham yuqori.
Bir jihatdan koʻz yummaslik kerak. Maktablar bilim bilan birga tarbiya, maʼnaviyat maskani hamdir. Muhtaram Prezidentimiz bu ishlarga hududlarda yashab, ijod qilayotgan shoir va yozuvchilarni keng jalb qilish, maktablarning direktor jamgʻarmasidan va mahalliy byudjet mablagʻlaridan ularga oylik maosh toʻlash lozimligini taʼkidlagani zamirida ham maʼnaviyatning taʼlimga uygʻun holda olib borilishi maqsadi mujassam.
Aslida yuqorida tilga olgan masalalarimiz uchun vaqt kerak. Bir yoki ikki yilda koʻzlangan natijaga erishib boʻlmaydi. Lekin harakat, astoydil mehnat bilan samaradorlikka yetish lozim. Shuning uchun ham davlatimiz rahbari bu borada “Bu – yillar davomida koʻrinmaydigan, ammo natijasi yaqin 10-15 yilda butun mamlakat qiyofasini tubdan oʻzgartirishga asos boʻladigan qudratli manba”, ekanini alohida qayd etdilar.
Abdulla ROʻZMETOV,
Oliy Majlis Qonunchilik palatasi deputati,
OʻzLiDeP fraksiyasi aʼzosi
Ведь какую бы сферу мы ни выбрали сегодня, ясно, что без подготовки современных профессионалов трудно добиться благополучной жизни.
Поэтому бесспорно, что жизнь каждой семьи, каждого будущего поколения связана со школой, и этот вопрос является важнейшей задачей государства и общества. Этот вопрос особенно актуален в условиях, когда процесс модернизации, реформ и эффективность реформ ориентированы на школьное образование и воспитание нового поколения.
В этом смысле многое зависит от директоров и учителей школ как самоотверженных людей, распространяющих образование, культуру и духовность в сельской и городской местности. Ведь школы – это не только учебное заведение, но и культурный и интеллектуальный центр микрорайона.
В современном обществе повышение престижа и статуса учителей, полная перестройка учебных программ и методов обучения, привязка школ к более поздним ступеням образования, освобождение учителей от бюрократизма и создание условий для их более усердной работы, школьная инфраструктура и ее инфраструктура y требует улучшения окружающей среды. В связи с этим рассматривается и претворяется в жизнь кардинальное изменение подхода и внимания местных руководителей и местных советов к этому важному вопросу, а также механизмов их ответственности, подотчетности и подотчетности.
Правда, в некоторых случаях школы используют методологию, которая учит студентов запоминать. Это не дает ожидаемого результата. Теперь необходимо создать методику, побуждающую наших детей думать. Например, в этом отношении можно взять финский опыт. Это одна из самых передовых стран в мире по общей грамотности, естественным наукам и математике. Учащиеся думают вместе с учителем, получают мотивацию думать, воображать, находят четкое решение, отличаются высокой грамотностью.
С одной стороны, это нельзя упускать из виду. Школы являются местом образования, а также образования и духовности. Президент подчеркнул необходимость привлечения поэтов и писателей, проживающих и работающих в регионах, выплаты им ежемесячной заработной платы из фонда директора школы и местных бюджетов.
На самом деле, для решения проблем, о которых мы упоминали выше, требуется время. Желаемый результат не может быть достигнут за один или два года. Но усилия должны быть достигнуты упорным трудом. Именно поэтому глава нашего государства сказал: «Это то, чего не видели годами.но в результате получается мощный источник, который коренным образом изменит лицо страны в ближайшие 10-15 лет».
Абдулла РОЗМЕТОВ,
депутат Законодательной палаты Олий Мажлиса,
Член фракции УзЛиДеП
Источник: XS.uz.

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:50:23
Dori-darmonlarni haqiqiy zaharga aylantiradigan 7 ta xato Dori-darmonlarni haqiqiy zaharga aylantiradigan 7 ta xato
“Koʻzgudagi moʻjiza”ni koʻrganmisiz? “Koʻzgudagi moʻjiza”ni koʻrganmisiz?
O'qituvchilar uchun eng kerakli dasturlar to'plami O'qituvchilar uchun eng kerakli dasturlar to'plami
Onotoledan samarali kitob oqish boyicha 7 qoida Onotoledan samarali kitob oqish boyicha 7 qoida
qanday hollarda xodimning roziligisiz mehnat haqidan ushlab qolish mumkin? qanday hollarda xodimning roziligisiz mehnat haqidan ushlab qolish mumkin?
Sirojiddin Rauf hayoti, faoliyati, asarlari, tarjimalari, mukofotlari Sirojiddin Rauf hayoti, faoliyati, asarlari, tarjimalari, mukofotlari
Ona tili fanidan noanaviy darslar tashkil etish Ona tili fanidan noanaviy darslar tashkil etish
Pensiya yoshiga yetgan o’qituvchini maktab direktori ishdan bo’shatishi mumkinmi? Pensiya yoshiga yetgan o’qituvchini maktab direktori ishdan bo’shatishi mumkinmi?
Rasul Kusherbayev XTV va Qobul Doʻsov o’rtasidagi sud jarayoniga munosabat bildirdi Rasul Kusherbayev XTV va Qobul Doʻsov o’rtasidagi sud jarayoniga munosabat bildirdi
Учебники для 6 класса. Электронные учебники. Скачать школьные учебники Учебники для 6 класса. Электронные учебники. Скачать школьные учебники
Ma’noli rasm – Drudllar haqida tushuncha Ma’noli rasm – Drudllar haqida tushuncha
14-sentabr 7-sinflar uchun onlayn maktab darslari 14-sentabr 7-sinflar uchun onlayn maktab darslari
"Zakovat" ko‘rsatuvi yopildimi? "Zakovat" ko‘rsatuvi yopildimi?
Olim Otaxon. Olim Otaxon haqida: hayoti, asarlari, faoliyati Olim Otaxon. Olim Otaxon haqida: hayoti, asarlari, faoliyati
Эксперт Кабинета министров Японии прочитал лекцию для студентов УМЭД Эксперт Кабинета министров Японии прочитал лекцию для студентов УМЭД
O‘qituvchi attestatsiyadan o‘tolmasa ishdan olinadimi? O‘qituvchi attestatsiyadan o‘tolmasa ishdan olinadimi?
Menda nogironlik imtiyozi bor edi, ammo nega bu hisoblanmagan? Menda nogironlik imtiyozi bor edi, ammo nega bu hisoblanmagan?
2-11-sinf Rus tili (milliy) ish reja 2022-2023 taqvimiy mavzu rejalar 2-11-sinf Rus tili (milliy) ish reja 2022-2023 taqvimiy mavzu rejalar
Salim Ashur hayoti, asarlari, faoliyati, mukofotlari Salim Ashur hayoti, asarlari, faoliyati, mukofotlari
O‘qituvchilarda koronavirus qanday kechayotgani ma’lum bo‘ldi O‘qituvchilarda koronavirus qanday kechayotgani ma’lum bo‘ldi