Maktabda o’qituvchilardan boshqa xodimlar koronavirus testini topshirishi shart emasmi?
O‘quv yili boshlanishi oldidan maktablarda tayyorgarlik katta bo‘lyapti. Sababi, bu yilgi vaziyat har yilgilan murakkabroq.
Mana, biz o‘qituvchilar ham o‘zimizda Covid-19 alomatlari bor-yo‘qligini bilish maqsadida test topshiryapmiz. Maktabga o‘qituvchilardan test olish uchun sanitariya-epidemiologiya oso­yishtalik markazi xodimlari keldi. Ammo test maktab farroshlari, qorovulidan olinmadi. Ular “biz ham topshirishimiz kerak”, de­yishsa, sanitariya-epidemiologiya oso­yish­­­­talik markazi xodimlari faqat o‘qituvchilardan test olinishini ay­tishdi. Keyin ma’lum bo‘lishicha ham­ma joyda kоronavirusga test faqat o‘qituvchilardan olinayotgan ekan. Shu o‘rinda savol tug‘iladi, o‘quvchilar o‘qituvchilar bilan muloqot qilar ekan, farroshlar yoki qo­rovul o‘qituv­chilar bilan muloqotda bo‘lmaydimi? Har bir maktabda 10–15 nafar ishchi-xizmatchi xo­dimlar bor. Ular eshik, deraza, stol, stul, partalarga teginadi, artadi. Qo‘l yuvish uchun suvni ham idishlarga ular soladi. Har kuni pollarni yuvib, changlarini artishadi. Ular tozala­gan joylarda keyin o‘quvchilar yuradi, o‘tiradi. Shu holatlar inobatga olinmagani meni hayratga solyapti. Nega ulardan test olinmayotgani­ning sababini ko‘p tashkilotlardan so‘radik. Afsuski, hamma bir xil vajni ko‘rsatadi: “o‘qituvchilardan olinsin deyilgan, tamom”!
Shu o‘rinda yana bir savol tug‘iladi. Kecha tibbiy ko‘rikdan o‘tish uchun tuman sanitariya-epidemio­logiya osoyishtalik markaziga bordik. Тibbiy ko‘rik uchun bankka 24 000 so‘m to‘lov qildim. Maktabimiz ishchi xodimlari esa 50 000 ming to‘lashdu. Axir ularning qo‘lga tegadigan bir oylik maoshining o‘zi 550 000 atrofida-ku. Nega ular ko‘p haq to‘lashi kerak?
Pandemiya sharoitida o‘quv yilini boshlash ko‘p murakkab vaziyatlarni keltirib chiqarayotgani sir emas. Ammo shunday sinovli kunlarda chora-tadbirlar puxta ishlab chiqilsa, har tomonlama o‘ylansa bo‘lmasmidi? Qo‘l uchida qilinayotgan chora-tadbirlar ko‘zbo‘yamachilik uchun amalga oshirilayotgandek go‘yo. O‘qituvchilarning sog‘ligiga berilayotgan e’tiborning o‘zi yetarli emas, aslida xalq ta’limi tizimida faoliyat yuritayotgan barcha xodimlar nazarda tutilishi joiz edi.
G.BEKNAZAROVA
Здесь мы, учителя, тоже сдаем тест на наличие симптомов Covid-19. Сотрудники Центра санитарно-эпидемиологического надзора приехали в школу для проверки учителей. Но тест брали не у школьных уборщиц, охранников. Когда сказали: «Надо пройти», сотрудники Санитарно-эпидемиологического центра мира сказали, что тестировать будут только учителей. Выяснилось, что везде тестирование на коронавирус проводят только учителя. Вопрос в том, когда ученики взаимодействуют с учителями, разве уборщики или охранники не взаимодействуют с учителями? В каждой школе 10-15 человек. Они касаются дверей, окон, столов, стульев, парт, растут. Они также наливают воду в посуду, чтобы помыть руки. Они моют полы и вытирают пыль каждый день. После уборки учащиеся ходят и садятся. Меня удивляет, что эти случаи не учитываются. Мы спрашивали множество организаций, почему их не тестируют. К сожалению, не все согласны: «Пора ее бросить и двигаться дальше».
Это поднимает другой вопрос. Вчера мы ездили в районный санитарно-эпидемиологический центр мира на медицинское освидетельствование. Я заплатил банку 24 тысячи сумов за медосмотр. Коллектив нашей школы заплатил 50 000. Ведь их месячная зарплата составляет около 550 000. Почему они должны платить столько?
Не секрет, что начало учебного года в условиях пандемии создает множество сложных ситуаций. Но разве нельзя было бы в такой испытательный день хорошенько подумать, если бы меры были тщательно спланированы? Создается впечатление, что предпринятые на кончике руки меры направлены на мошенничество. Недостаточно внимания уделяется здоровью педагогов, по сути, сюда должны быть включены все работники системы народного образования.
Г.БЕКНАЗАРОВА
Источник: Ma’rifat.uz

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:48:26
Chet ellik investorlarni jalb etib davlat-xususiy maktablar qurilishi rejalashtirilmoqda Chet ellik investorlarni jalb etib davlat-xususiy maktablar qurilishi rejalashtirilmoqda
AKT maktabning onlayn test imtihonlari natijalari e’lon qilindi AKT maktabning onlayn test imtihonlari natijalari e’lon qilindi
“Ijtimoiy tashabbus” respublika ko‘rik-tanlovi o‘tkazilmoqda “Ijtimoiy tashabbus” respublika ko‘rik-tanlovi o‘tkazilmoqda
Muchallar nima deydi? O’zingiz va yaqinlaringiz xarakterini bilib oling. Muchallar nima deydi? O’zingiz va yaqinlaringiz xarakterini bilib oling.
Yangi pedagogik texnologiya metodlariga qisqacha ta’rif Yangi pedagogik texnologiya metodlariga qisqacha ta’rif
2021-2022 tojik tili bo'yicha variativ ish rejalar to'plami 2021-2022 tojik tili bo'yicha variativ ish rejalar to'plami
Eng yaxshi elektron kutubxona saytlari ro’yhati Eng yaxshi elektron kutubxona saytlari ro’yhati
Ruhiy test: Siz jiddiy munosabatlarga tayyormisiz? Ruhiy test: Siz jiddiy munosabatlarga tayyormisiz?
Yangi psixologik test: Xarakteringiz sirlarini ochamiz Yangi psixologik test: Xarakteringiz sirlarini ochamiz
Kartalardan birini tanlab qiziqarli ma’lumotlarni bilib oling Kartalardan birini tanlab qiziqarli ma’lumotlarni bilib oling
Qizlar ismiga she’rlar qizlar uchun she'r Qizlar ismiga she’rlar qizlar uchun she'r
Ta’lim sifati monitoringi nima va u qaysi normativ hujjat bilan tartibga solinadi? Ta’lim sifati monitoringi nima va u qaysi normativ hujjat bilan tartibga solinadi?
5-11-sinf Tarix ish reja 2022-2023 taqvimiy mavzu rejalar 5-11-sinf Tarix ish reja 2022-2023 taqvimiy mavzu rejalar
Navro’z bayramiga she’rlar to’plami Navro’z bayramiga she’rlar to’plami
Jismoniy tarbiya fanidan 2020-2021 yillik ish rejalar to’plami Jismoniy tarbiya fanidan 2020-2021 yillik ish rejalar to’plami
Xayriddin Sultonov hayoti, faoliyati, asarlari, tarjimalari, mukofotlari Xayriddin Sultonov hayoti, faoliyati, asarlari, tarjimalari, mukofotlari
Maktab attestati shahodatnoma qachon berilishi ma’lum qilindi Maktab attestati shahodatnoma qachon berilishi ma’lum qilindi
Bu kutubxonami yoxud biznes markaz? Bu kutubxonami yoxud biznes markaz?
Men qonun ustuvor boʻlishini istayman xolos — deputat vazirga javob qaytardi Men qonun ustuvor boʻlishini istayman xolos — deputat vazirga javob qaytardi
Tarbiyaning nozik jihatlari: jinsiy tarbiya mas’uliyati Tarbiyaning nozik jihatlari: jinsiy tarbiya mas’uliyati