Taʼlim tizimi rivoji uchun jamiyatning har bir aʼzosi masʼul
Davlatimiz rahbarining “Oʻzbekistonning yangi taraqqiyot davrida taʼlim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi Farmoni hamda “Taʼlim-tarbiya tizimini yana-da takomillashtirishga oid qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi qarori yurtimizda taʼlim-tarbiya va ilm-fan taraqqiyotiga birlamchi eʼtibor qaratilayotganining yorqin namunasi boʻldi.
Aytish kerakki, Farmon bilan Oʻzbekistonning yangi taraqqiyot davrida taʼlim-tarbiya va ilm-fan sohalarini yana-da rivojlantirishning asosiy yoʻnalishlari belgilandi. Unda taʼlim tizimi rivoji uchun jamiyatning har bir aʼzosi masʼul ekanligi alohida belgilandi. Bundan buyon oʻqituvchi maqomini oshirish, uning avvalgi obroʻ-eʼtiborini tiklash, taʼlim muassasalaridagi shart-sharoitlarni yaxshilash hokimliklar zimmasidagi asosiy vazifa sifatida belgilab qoʻyilgan boʻlsa, Xalq taʼlimi vazirligining maktablar mazmuniga javob berishi qatʼiy koʻrsatib oʻtildi. Boshqacha aytganda, bundan buyon mahalliy rahbarlar ishiga paxta, gʻallaga qarab emas, taʼlim-tarbiya uchun yaratilgan shart-sharoitga, ilmli-maʼnaviyatli yoshlarga qarab baho beriladi.
Ushbu tarixiy Farmonga partiyamiz dasturiy maqsad va vazifalaridan kelib chiqib yondashadigan boʻlsak, unda xususiy sektor ishtirokini kengaytirish alohida qayd etilgan. Yaʼni endilikda tajriba sifatida umumiy taʼlim muassasalarini keyinchalik kengaytirish huquqi bilan 5 yilga xususiy sektorning ishonchli boshqaruviga oʻtkazishi belgilandi. Oʻz navbatida, davlat byudjetidan taʼlim muassasalarini taʼminlash uchun ajratiladigan mablagʻlar ham kamaytirilmaydi.
Koʻpchilik yurtdoshlarimizda maktablar maʼlum muddat tadbirkorlar boshqaruviga oʻtsa, pullik boʻladimi degan savol tugʻilishi mumkin. Farmonda xususiy mulkdor zimmasiga bolalar uchun bepul taʼlim berish, binolarni taʼmirlash, moddiy-texnik bazani mustahkamlash kabi majburiyatlar yuklangan. Bundan tashqari, boʻsh binolar va yerlar boshqaruvchiga sport yoki madaniyat muassasalarini tashkil etish uchun ajratiladi. Bu normalar pullik degan tushunchalarga oʻrin qoldirmaydi.
Eʼtiborga molik jihati, OʻzLiDeP Saylovoldi dasturidagi quyidagi vazifalar farmonda toʻla qamrab olindi. Xususan, partiyamiz dasturida maktabdan boshlab oliy taʼlim muassasalarida ham tadbirkorlik darslarini oʻtish, toʻgaraklar tashkil etish, jumladan, Tadbirkorlar akademiyasini, sohaga qiziqayotgan yoshlar uchun esa konsalting markazlarini tashkillashtirish masalalari ilgari surilgan. Farmonda esa oʻquvchilarning maktab fanlari boʻyicha amaliy darslarini salohiyatli ish beruvchilar, ishlab chiqarish va qishloq xoʻjaligi korxonalari, klasterlar va kooperatsiyalarda oʻtkazish belgilandi. Kengroq mushohada qilinsa, ushbu vazifaning amalga oshirilishi yoshlarning hayotda munosib oʻrin topishiga xizmat qiladi. Bir soʻz bilan aytganda, farmonda qoʻyilgan vazifalar bolaning taʼlimdagi ilk qadamidan boshlab, kasb tanlashi, hayotga mustaqil qadam qoʻyishigacha boʻlgan davrda uzviylikni taʼminlashga qaratilgan desak toʻgʻri boʻladi.
Sir emas, bugun raqamli texnologiyalar shiddat bilan rivojlanyapti. Zamonaviy texnologiyalar kirmagan soha qolmadi hisob. Lekin, ushbu texnologiyalar oʻz-oʻzidan ishlamaydi. Ularniyam kimdir aql bilan harakatga keltirsagina foyda beradi. Aksincha boʻlsa, taraqqiyotning soat sayin yangilanib borayotgan kashfiyotlariga mahliyo boʻlib oʻtiraveramiz. Raqamli texnologiyalarni tilini topish uchun albatta puxta bilimga ega, salohiyatli yoshlar kerak.
Farmonda bu masalada ham muhim vazifalar belgilandi. Xususan, zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini qoʻllagan holda taʼlimni boshqarishni avtomatlashtirish va har tomonlama tahlil qilib borish tizimini yaratish, elektron resurslar va masofaviy taʼlimni yana-da rivojlantirish, taʼlim oluvchilar oʻrtasida IT-sohasidagi kasblarni ommalashtirish shular jumlasidandir. Bundan koʻzlangan maqsad nima? Ilm-fanni iqtisodiyotning asosiy harakatlantiruvchi kuchiga aylantirish, ilmiy tadqiqotlar koʻlamini kengaytirish, iqtidorli yoshlarning innovatsion faoliyatini ragʻbatlantirishdan iborat. Zero, Uchinchi Renessans poydevorini zamonaviy bilimlarni puxta egallagan, salohiyatli yoshlar quradi.
Umuman olganda, taʼlim tizimini rivojlantirish bir kishining ishi emas. Shunday ekan davlat rahbarining Farmonida belgilangan hayotiy vazifalar ijrosini birgalikda bajarish kim va qaysi sohada ishlashimizdan qatʼi nazar har birimizning insoniy burchimizdir.
Shahnoza XOLMAXAMATOVA,
Oliy Majlis Qonunchilik palatasi deputati,
OʻzLiDeP fraksiyasi aʼzosi
Источник: Xs.uz.

Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:26
Xalq ta’limi vazirligi huzuridagi ITS markaziga yangi rahbar tayinlandi Xalq ta’limi vazirligi huzuridagi ITS markaziga yangi rahbar tayinlandi
Psixologik test: Siz qanday qobiliyatli odamsiz? Psixologik test: Siz qanday qobiliyatli odamsiz?
Kontrakt to‘lashning oxirgi muddati belgilandi Kontrakt to‘lashning oxirgi muddati belgilandi
Normurod Norqobilov hayoti, faoliyati, asarlari, mukofotlari Normurod Norqobilov hayoti, faoliyati, asarlari, mukofotlari
Astronomiya fanidan elektron darslik, astronomiya kitobi 11-sinf darsligi Astronomiya fanidan elektron darslik, astronomiya kitobi 11-sinf darsligi
2021-2022 Qirg'iz tili bo'yicha variativ ish rejalar to'plami 2021-2022 Qirg'iz tili bo'yicha variativ ish rejalar to'plami
To‘lovni amalga oshirmagan abituriyentlarga yana bir imkon berildi To‘lovni amalga oshirmagan abituriyentlarga yana bir imkon berildi
O'smir qizlarga ginekolog tavsiyalari O'smir qizlarga ginekolog tavsiyalari
Yil fasllari va tabiat hodisalari haqida maqollar to’plami Yil fasllari va tabiat hodisalari haqida maqollar to’plami
“Til bilimdonlari” tanlovi boshlandi! “Til bilimdonlari” tanlovi boshlandi!
Rasmdagi qizlardan qay biri yoqdi? Tafsilotlarni o’qing Rasmdagi qizlardan qay biri yoqdi? Tafsilotlarni o’qing
Ayrim maktab oʻquvchilari muddatidan oldin talabalikka tavsiya etildi Ayrim maktab oʻquvchilari muddatidan oldin talabalikka tavsiya etildi
Alisher Qodirov maktablardagi bir qator kamchiliklarni sanab o‘tdi Alisher Qodirov maktablardagi bir qator kamchiliklarni sanab o‘tdi
Qo’shni davlatlardan o’qishni ko’chirish bo’yicha qo’shimcha ma’lumotlar Qo’shni davlatlardan o’qishni ko’chirish bo’yicha qo’shimcha ma’lumotlar
Bu yil Ijodiy va kasbiy yo'nalishlarda sinov qanday bo'ladi? Bu yil Ijodiy va kasbiy yo'nalishlarda sinov qanday bo'ladi?
Ko’zi ojizlar uchun Telegramm ishlatish dasturi Ko’zi ojizlar uchun Telegramm ishlatish dasturi
1-avgustdan o’qituvchilaning oylik maoshi qancha bo’ldi? (To’liq jadval) 1-avgustdan o’qituvchilaning oylik maoshi qancha bo’ldi? (To’liq jadval)
Qorqiz haqida she’rlar to‘plami Qorqiz haqida she’rlar to‘plami
Tuyuq nima? Tuyuq haqida ma'lumot Tuyuq nima? Tuyuq haqida ma'lumot
⚡️Endi ustama olish uchun maqola yozish talab etilmaydi ⚡️Endi ustama olish uchun maqola yozish talab etilmaydi