Bank kartamni yo’qotib qo’ygan edim. Kimdir uni topib olib, pullarini ishlatib yubordi.
Bu haqida telefonimga xabar keldi. Shu xabardan foydalanib, pullarimni qaytarib olsam bo’ladimi? Buning uchun nima qilishim kerak? Bank kartani yo’qotganda nimalar qilish kerakligi haqida to’liqroq tavsiyalar bersangiz.
Markaziy bank matbuot xizmati aholi tomonidan berilgan ushbu savolga
quyidagicha javob qaytargan:
O’zbekiston Respublikasining “To’lovlar va to’lov tizimlari to’g’risida”gi Qonuniga muvofiq:
• bank kartalarini chiqarish va ulardan foydalanish bank kartasining emitenti hamda bank kartasini saqlovchi o’rtasida tuzilgan shartnoma asosida amalga oshirilishi, bank kartasining emitenti bank kartasini saqlovchi bilan shartnoma tuzilguniga qadar bank kartasi saqlovchisini bank kartasidan foydalanish chog’idagi xavfsizlik shartlari va choralari, e’tirozlarni berish usullari va ularni ko’rib chiqish tartibi to’g’risida xabardor qilishi shart ekanligi qayd etilgan;
• bank kartasining yo’qolganligi yoki undan ruxsatsiz foydalanilganligi fakti aniqlanganda, bank kartasini saqlovchi bank kartasining emitentini bu haqda xabardor qiladi. Bank kartasining emitenti bank kartasi yo’qolganligi yoki bank kartasidan ruxsatsiz foydalanilganligi to’g’risida xabardor qilinmagan taqdirda, barcha tavakkalchiliklar bank kartasini saqlovchining zimmasida bo’lishi belgilangan;
• bank kartasining emitenti bank kartasi yo’qolganligi yoki bank kartasidan ruxsatsiz foydalanilganligi to’g’risida xabarnoma olinganidan keyin bank kartasini darhol blokirovka qiladi. Bank kartasining emitenti bank kartasi yo’qolganligi va (yoki) bank kartasidan ruxsatsiz foydalanilganligi to’g’risida xabarnoma olinganidan keyin bank kartasidan ruxsatsiz foydalanganlik uchun javobgar bo’ladi.
Shu bilan birga, “Banklar tomonidan bank kartalarini chiqarish va ularni O’zbekiston Respublikasida muomalada bo’lishi tartibi to’g’risida”gi nizomga ko’ra, PIN-kod – bank kartasi egasining shaxsiy identifikasiya raqami bo’lib, u karta hisobvarag’idagi pul mablag’larini boshqarish huquqini hamda mablag’larni boshqarishga bank kartasining egasi tomonidan ruxsat berilganligini tasdiqlashi bayon etilgan.
O’z navbatida, bugungi kunda mijozlar bank kartasini blokirovka qilish bo’yicha bevosita bankka (veb-sayt yoki koll-markaz orqali) murojaat qilishi yohud banklarning mobil ilovalaridan foydalangan holda, kartani blokka qo’yish imkoniyati mavjud.
Savolda ko’tarilgan masala yuzasidan, yo’qotilgan kartani begona shaxslar tomonidan foydalanish holati yuzaga kelgan taqdirda (bankka xabar berilmaganda yoki foydalanuvchining o’zi blokirovka qilmaganda), bu haqida huquqni muhofaza qiluvchi organlarga belgilangan tartibda tezkor xabar berilishi kerak.
Я потерял свою банковскую карту. Кто-то нашел его и использовал его деньги.
Я получил сообщение на свой телефон. Могу ли я вернуть свои деньги с помощью этого сообщения? Что мне нужно сделать для этого? Если у вас есть более подробная консультация, что делать в случае утери банковской карты.
В пресс-службе ЦБ ответили на этот вопрос населения следующим образом:
В соответствии с Законом Республики Узбекистан «О платежах и платежных системах»:
• Выпуск и использование банковских карт осуществляется на основании договора между эмитентом банковской карты и держателем банковской карты с обязательным информированием о способах выдачи и порядке их рассмотрения;
• В случае обнаружения утери или несанкционированного использования банковской карты держатель банковской карты уведомляет об этом эмитента банковской карты. Если эмитент банковской карты не уведомлен об утере банковской карты или несанкционированном использовании банковской карты, все риски несет держатель банковской карты;
• Эмитент банковской карты незамедлительно блокирует банковскую карту после получения уведомления об утере банковской карты или несанкционированном использовании банковской карты. Эмитент банковской карты несет ответственность за несанкционированное использование банковской карты при получении извещения об утере банковской карты и (или) о несанкционированном использовании банковской карты.
При этом, согласно Положению «О порядке выдачи банками банковских карт и их обращения в Республике Узбекистан», ПИН-код является личным идентификационным номером держателя банковской карты, которым является карт-счет. подтверждает право на управление средствами в банке и полномочия держателя банковской карты на управление средствами.
В свою очередь, сегодня у клиентов есть возможность заблокировать карту непосредственно в банке (через сайт или колл-центр) или заблокировать карту с помощью мобильных приложений банков.
В случае использования утерянной карты посторонними лицами (за исключением случаев, когда банк не был уведомлен или пользователь не заблокировал ее) необходимо уведомить правоохранительные органы в установленном порядке.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:47:44