Dunyoning ba’zi mamlakatlarida maktablarda umumiy ta’lim programmasiga oddiy fanlardan tashqari turli noodatiy kurslar ham kiritilgan. Bu qo’shimcha kurslar shunchalik noodatiyki, bizning va boshqa mamlakatlarning o’quvchilarida hayrat va hattoki havas tuyg’usini uyg’otadi. Bugungi maqolamizda dunyoning turli maktablarida o’rganiladigan noodatiy fanlar haqida batafsil
ma’lumot berib o’tamiz. Marhamat, tanishing!
Yaponiya maktablarida o’quvchilarni tabiatdan zavqlanishni, uni tomosha qilib, bahra olishni o’rgatadilar.
Bunday fan – “Tabiatdan zavqlanish” deb nomlanadi. Bu fan o’quvchilarga tevarak-atrof go’zalligini qadrlashni o’rgatadi. Butundunyo kompyuterizatsiyasi sababli bugungi kunda bolalar tabiat va tevarak-atrofga e’tibor qaratmaydigan bo’lib bormoqdalar. Dars paytida o’simlik va hayvonot dunyosining rivojlanishi va ularnin g o’zaro ta’siri xususiyatlari o’rganiladi. Boshqa darslar qatori bu fanga ham o’qituvchilar o’quvchilarga baho qo’yadilar, yil oxirida esa imtihon ham topshiriladi.
Germaniyaning Geydelberg shahridagi maktablarda o’quvcilarga baxt darsi o’tiladi.
Bu dars hozircha Germaniyaning birgina sharida o’tilmoqda, uni odatda maktab direktorining o’zi olib boradi. Maqsad – bolalarga qalblariga quloq solishni, ichki hissiyotlar bilan tashqi vaziyatlarni uyg’unlashtira olishni va bir so’z bilan aytganda baxtli hayot kechirish sir-asrorlarini o’rgatish. Bu fandan imtihon bo’lmaydi, ammo yilning oxirida har bir o’quvchi o’z shaxsiy loyihasini taqdim qilishi lozim: “baxt tushunchasi” haqida biror rolik suratga olishi yoki qandaydir xayr-ehson, sahovatli ishni amalga oshirishi kerak bo’ladi.
Isroilning ba’zi maktablarida o’quvchilarga maxsus noodatiy kurs – kiberxavfsizlik darsi o’tiladi. Bu darsni o’quv dasturiga kiritilishiga bolalarning kompyuter o’yinlariga kuchli bog’lanib qolayotganliklari sabab bo’ldi. Kiberbog’liqlik haqida nafaqat ota-onalar, balki shifokorlar ham bong ura boshladilar. Bu darsning nazariy va amaliy mashg’ulotlarida o’quvchilarga o’zlarini ijtimoiy tarmoqlarda qanday titish kerakliklari, sharhlarga qanday munosabat bildirib, qanday javob qaytarish kerakligi o’rgatiladi. Shuningdek, bu darslarda bolalarga kompyuter o’yinlariga tobelik haqida tushuncha berilib, unga qarshi kurashish yo’llari o’rgatiladi.
Boshqirdistonda asalarichilik umumta’lim maktablarining o’quv dasturiga kiritilgan. Bu dars barcha maktablarda o’tilmasada, shaxsiy asalarichilik xo’jaligiga ega bo’lgan yuzlab umumta’lim maktablari bor. Asalarichilik darslarida o’quvchilarga asalarilarni yetishtirish, asal yig’ish va shu kasbning boshqa sir-asrorlari ham o’rgatiladi. Hamma gap shundaki, Boshqirdiston Respublikasi asal yetishtirish bo’yicha dunyoda yetakchi o’rinlardan birini egallaydi. Ushbu nufuzli darajani ushlab qolish uchun Respublikaning ko’pgina maktablarida asalarichilik asosiy darslardan biri sifatida kiritilgan.
Avstraliya maktablaridagi noodatiy darslarga serfingda uchish kiradi.
Yashil mintaqa – Avstraliya aholisini dunyodagi eng zo’r serferlar, deb atash mumkin. Ushbu “eng zo’r to’lqinlarni zabt etuvchilar” unvonini saqlab qolish uchun Avstraliyaning barcha maktablarida serfing darsi umumta’lim dasturiga kiritilgan. Mamlakat hukumati sohilbo’yi plyajlarida chetdan kelgan sayyoh mahalliy aholidan yaxshiroq serfing uchishini xohlamaydi. Shuning uchun ham serfing mashg’ulotlari bolalarga yoshligidan majburan o’rgatilib, hattoki maktab programmasiga ham kiritilgan.
Armanistonning barcha maktablarida xalq raqslari umumta’lim dasturiga kiritilgan. Mamlakat hukumati yosh avlod milliy an’analarni unutib yubormasligi uchun barcha imkoniyatlarini ishga solmoqda. Shu maqsadda mamlakatning barcha maktablariga maxsus kurs – xalq raqslari darsi kiritildi. Mashg’ulotlarda o’quvchilar nafaqat milliy raqs tushishni o’rganadilar, balki uning tarixi haqida ham bilimga ega bo’ladilar. O’quvchilar bu darsdan “ozod” bo’lishga urunmaydilar. Chunki o’quv yilining so’ngida o’quvchilar ushbu fandan imtihon topshirishlari shart. Bu fandan imtihon topshira olmagan o’quvchilar sinfda qolishlari aniq.
AQSH ning barcha maktablarida noodatiy fan – “Ilmiy kashfiyotlar” darsi kiritilgan. Mqsad – iqtidorli o’quvchilarning ichki potentsiallarini ochib, yosh olimlarni yetishtirib chiqarish. Nazariy kursdan keyin barcha o’quvchilarga vazifa beriladi – yangi biror narsani ixtiro qilish. Buni bajarish uchun o’quvchilarga bir yil muhlat beriladi. Kurs yakunida o’quvchilar o’z ixtirolarini butun sinfga namoyish qiladilar. So’ngra loyihaning aktualligi muhokama qilinib, unga baho beriladi.
В некоторых частях мира в общеобразовательную программу в школах, помимо основных предметов, входят разнообразные необычные курсы. Эти дополнительные курсы настолько необычны, что вызывают чувство удивления и даже восхищения у студентов в нашей стране и за рубежом. В сегодняшней статье мы более подробно расскажем о необычных предметах, которые преподают в разных школах мира. Пожалуйста, встретимся!
Япония: осмотр природного ландшафта
В японских школах учеников учат наслаждаться природой, наблюдать за ней и наслаждаться ею.
Эта наука называется «наслаждение природой». Эта наука учит школьников ценить красоту окружающего их мира. Сегодня, с появлением компьютеризации, дети все меньше и меньше осознают природу и окружающую среду. В ходе курса будет изучено развитие флоры и фауны и особенности их взаимодействия. Среди прочих предметов этот предмет оценивают учителя, а в конце года проводится экзамен.
Германия: урок счастья
Уроки счастья проводятся в школах Гейдельберга, Германия.
В настоящее время курс проводится в одном городе Германии, обычно его проводит сам директор школы. Цель – научить детей слушать свое сердце, согласовывать внутренние переживания с внешними ситуациями, короче, секреты счастливой жизни. Экзаменов по этому предмету не будет, но в конце года каждый студент должен будет представить свой проект: снять видео о «концепции счастья» или заняться какой-то благотворительной деятельностью.
Израиль: Теоретическая и практическая подготовка по кибервойне
Некоторые израильские школы предлагают для учащихся специальный курс по кибербезопасности. Включение этого урока в учебную программу связано с тем, что дети сильно привязаны к компьютерным играм. О кибербуллинге заговорили не только родители, но и врачи. Теоретические и практические занятия этого курса научат студентов, как выражать себя в социальных сетях, как отвечать на комментарии и как отвечать. Эти занятия также учат детей тому, как справляться с зависимостью от компьютерных игр.
Башкортостан: пчеловодство
В Башкортостане пчеловодство включено в учебную программу средней школы. Хотя этот курс преподается не во всех школах, существуют сотни государственных школ с частным пчеловодством. На занятиях по пчеловодству студентов учат выращивать пчел, собирать мед и другим секретам профессии. Дело в том, что Республика Башкортостан является одним из ведущих мировых производителей меда.Для поддержания этого престижного уровня пчеловодство было введено в качестве одного из основных предметов во многих школах республики.
Австралия: уроки серфинга
Необычные уроки в австралийских школах включают серфинг.
Зеленая зона – население Австралии можно назвать одним из лучших серферов в мире. Для того, чтобы сохранить это звание «лучшего покорителя волн», уроки серфинга включены в общеобразовательную программу во всех школах Австралии. Правительство страны не хочет, чтобы иностранные туристы занимались серфингом на ее пляжах лучше, чем местные жители. Именно поэтому серфингу учат детей с раннего возраста и даже включают в школьную программу.
Армения: народные танцы
Народные танцы включены в общую программу всех школ Армении. Правительство делает все возможное, чтобы подрастающее поколение не забывало национальные традиции. С этой целью во всех школах страны введен специальный курс — народный танец. На занятиях студенты не только узнают о национальном танце, но и узнают о его истории. Студенты не пытаются быть «свободными» от этого урока. Потому что в конце учебного года ученики должны сдавать экзамен по этому предмету. Учащиеся, не сдавшие экзамен по данному предмету, остаются в классе.
США: Научные открытия
Во всех школах США ввели необычный предмет – «Научные открытия». Цель состоит в том, чтобы раскрыть внутренний потенциал одаренных студентов и воспитать молодых ученых. После курса теории всем студентам дается задание придумать что-то новое. На это учащимся дается один год. В конце курса студенты продемонстрируют свои изобретения всему классу. Затем будет обсуждаться и оцениваться актуальность проекта.
Joylangan vaqt: 2022-08-27 21:52:04